Automobilka Škoda Auto dodala v říjnu zákazníkům 105.300 vozů, meziročně o 5,9 procenta více. V ČR dodávky vzrostly o 15,4 procenta, mírně vzrostly i v Číně. Klesají naopak dodávky některých modelů, uvedla dnes firma v tiskové zprávě.
Nejprodávanějším modelem byla v říjnu tradičně Octavia, kterých firma dodala 30.700, meziročně o 5,7 procenta více. Největší nárůst dodávek hlásí SUV Kodiaq, meziročně si polepšilo o 74,6 procenta na 16.300 dodaných kusů. V říjnu naopak meziročně klesly dodávky modelů Fabia a Superb, a to o 20,9, respektive o 20,5 procenta.
"Díky říjnovým dodávkám se nám podařilo překročit milník 1,000.000 dodaných vozů v letošním roce. K tomuto úspěchu výrazně přispěla vysoká poptávka po našich modelech SUV," řekl člen představenstva Alain Favey.
Ještě do konce letošního roku se k prvním zákazníkům v Česku dostane Škoda Octavia čtvrté generace. Nová Octavia je proti předchůdci větší a má větší kufr. Dostala také nové pohonné jednotky včetně hybridní verze a nové asistenční systémy. Objednávky nové generace nejprodávanějšího modelu značky začnou prodejci přijímat na konci listopadu, kdy zveřejní také kompletní ceník.
"V příštím roce bychom chtěli na českém trhu prodat přes 25.000 nových octavií. Zákazníci se dočkají i oblíbených derivátů v podobě sportovní verze RS a volnočasového scoutu," řekl ČTK šéf českého zastoupení značky Luboš Vlček.
Poprvé bude mít tato modelová řada chytré světlomety Matrix s 22 nezávisle ovládanými LED diodami nebo ergonomická sedadla, která nabízejí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace. Premiéru u značky má i head-up displej, který zobrazuje důležité informace na čelní sklo. Poprvé jsou v nabídce rovněž některé asistenční systémy, například asistent vyhýbání nebo varování při vystupování z vozu.
V západní Evropě zvýšila Škoda své dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným měsícem loňského roku o 6,7 procenta na 39.300 vozů. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, dodala automobilka zákazníkům celkem 14.300 aut, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku odpovídá nárůstu o 6,4 procenta.
Ve střední Evropě si Škoda s 19.400 dodanými vozy polepšila oproti stejnému období minulého roku o osm procent. Na domácím českém trhu dodala automobilka 8800 vozů a zaznamenala tak nárůst o 15,4 procenta.
V Číně, na svém celosvětově největším trhu,dodala Škoda zákazníkům v říjnu 26.300 vozů. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku jde o mírný nárůst o 0,8 procenta. Škoda tak v říjnu zastavila několik měsíců trvající propad prodejů na tamním trhu.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda zákazníkům 4400 vozů, meziročně o 1,4 procenta více. V Rusku si firma meziročně polepšila o 16,9 procenta na 8900 vozů.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává celosvětově více než 37.000 zaměstnanců, v ČR více než 32.000 lidí.
Zdroj: ČTK