Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v srpnu svým zákazníkům 88.100 vozů, meziročně o 4,1 procenta méně. Důvodem je i nadále klesající trh v Číně, kde se dodávky aut značky zákazníkům meziročně propadly o 23,8 procenta na 22.100 vozů. V Evropě automobilka naopak rostla, uvedla dnes Škoda Auto v tiskové zprávě.
Nejprodávanějším modelem značky byla v srpnu tradičně Octavia, která zaznamenala s dodávkami v počtu 25.200 kusů meziroční pokles o pět procent. Největší propad z aktuálně vyráběných vozidel hlásí Superb, meziročně si pohoršil o 35,2 procenta na 6000 aut. Ve srovnání s loňským srpnem si naopak polepšila obě SUV, Kodiaq zaznamenal nárůst dodávek o 20,4 procenta a Karoq o 19,2 procenta.
"Díky vysoké poptávce po SUV modelech Kodiaq a Karoq se nám také v srpnu podařilo eliminovat dopady současného vývoje na našem největším trhu v Číně. Nové růstové impulzy očekáváme v následujících měsících od nového městského SUV Škoda Kamiq pro evropské trhy," řekl člen představenstva firmy Alain Favey.
V západní Evropě dodala Škoda v srpnu zákazníkům 33.800 vozů, v porovnání se stejným obdobím minulého roku si tak polepšila o 6,7 procenta. V Německu, na svém celosvětově druhém největším trhu, zaznamenala značka 13.800 dodávek zákazníkům, což odpovídá nárůstu o 5,6 procenta.
Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 15.200 vozů, což představuje nárůst o 2,4 procenta. Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům oproti stejnému měsíci minulého roku o 8,5 procenta na 6900 aut.
Ve východní Evropě bez Ruska zvýšila firma dodávky zákazníkům oproti minulému roku o 13,9 procenta na 3700 vozů. V Rusku dodala automobilka v srpnu zákazníkům 7000 vozů, což ve srovnání s minulým rokem představuje nárůst o 3,9 procenta.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.