Největší americké automobilce loni klesl zisk o 4,5 procenta na 6,4 miliardy dolarů (136,2 miliardy Kč). Firma dnes také uvedla, že lepší druhé pololetí už jí kompenzovalo uzavřené provozy, na které dolehla pandemie, a také nákladné svolávání vozů kvůli úpravě airbagu. Výhled kalí nedostatek čipů, které se používají při výrobě aut.
Tržby za loňský rok činily 122,5 miliardy dolarů (2,6 bilionu Kč). Je to lepší výsledek, než se čekalo, analytici totiž v průměru tržby odhadovali na 120,8 miliardy dolarů.
Za čtvrté čtvrtletí vykázala automobilka zisk 2,8 miliardy dolarů (59,7 miliardy Kč), rok předtím měla ztrátu 194 milionů USD. Výsledek za poslední loňský kvartál také překonal očekávání analytiků. Pomohla silná poptávka po pick-upech a sportovně-užitkových autech (SUV) během pandemie covidu-19.
Automobilka zároveň upozornila, že nedostatek čipů jí letos sníží provozní zisk o 1,5 miliardy až dvě miliardy dolarů. Provozní zisk očekává deset až 11 miliard dolarů, zatímco analytici jej odhadli na 5,8 miliardy dolarů.
Nedostatek čipů, tedy klíčové součásti při výrobě, přinutil rušit směny v některých závodech. Šéfka podniku Mary Barraová nicméně konstatovala, že tento krok se nijak nedotkne těch nejvýnosnějších modelů.
V listopadu automobilka oznámila, že svolá 5,9 milionu vozů kvůli potenciálně nebezpečným nafukovačům airbagů od japonské společnosti Takata. Náklady na výměnu nafukovačů americká automobilka odhadla na 1,2 miliardy dolarů.