Japonský výrobce elektroniky Group ve třetím finančním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 32 procent na 465,2 miliardy jenů, čímž překonala průměrné odhady analytiků 342,1 miliardy jenů. Hospodaření firmy podpořil růst tržeb ve filmové divizi a výsledky tak výrazně překonaly odhady analytiků. Firma také zlepšila výhled na celý finanční rok. Zklamáním ovšem byla nízká čísla za PlayStation 5, na jehož výrobě se podepsal nedostatek čipů.
Čistý zisk za tři měsíce do konce prosince vzrostl o 11 procent na 346 miliard jenů. Tržby vzrostly na tři biliony z 2,7 bilionu jenů ve stejném období předchozího roku. Silná čísla vedla k tomu, aby aktualizoval svou prognózu provozního zisku na rok končící březnem na 1,2 bilionu jenů z předchozích 1,04 bilionu jenů. Proti předchozímu roku by se tak provozní zisk měl zvýšit o 25,6 procenta. Analytici čekali v průměru zisk 1,09 bilionu jenů. Čistý zisk teď firma očekává 860 miliard jenů místo dosavadního odhadu 730 miliard jenů.
Nepříjemností pro společnost byl ale její klíčový obchod s PlayStation 5, kde očekává, že v tomto fiskálním roce prodá méně kusů kvůli přetrvávajícímu nedostatku čipů. Společnost revidovala svůj celoroční výhled dolů na 11,5 milionu kusů z 14,8 milionu a také snížila odhad prodejů herní divize na 2,73 bilionu jenů z 2,9 bilionu jenů v říjnu. Finanční ředitel Hiroki Totoki uvedl, že slabší než očekávané prodeje PS5 byly způsobeny krátkodobými faktory a nebudou mít vliv na dlouhodobý plán společnosti.
Spider-Man: Bez domova s Tomem Hollandem v hlavní roli se po prosincovém vydání stal nejprodávanějším filmem roku 2021, a to i přes rozšíření omikronové varianty Covid-19. Společnost minulý týden uvedla, že tento film byl šestým nejvýdělečnějším filmem v historii s tržbami více než 1,7 miliardami dolarů. Venom 2: Carnage přichází byl dalším silným hráčem divize, který ve čtvrtletí přinesl globální tržby ve výši 503 milionů dolarů.
Prodej obrazových snímačů , který je komponentou pro fotoaparáty iPhone, také pomohl zvýšit zisk. Výhled této divize na aktuálním čtvrtletí je však méně pozitivní. Totoki řekl, že čínští výrobci telefonů objednávají špičkové obrazové snímače pomaleji, než se očekávalo.
Investoři jsou také znepokojeni vývojem v herním průmyslu. Plán na akvizici Blizzard za 69 miliard dolarů vyvolal výprodej, který během jediného lednového dne ubral Sony z tržní hodnoty 20 miliard dolarů. Firma však tento týden odpověděla vlastní akvizicí za 3,6 miliardy dolarů. Akvíruje Bungie, amerického vývojáře videoher, který stojí za populárními franšízami Destiny a Halo. Firma loni uvedla, že do tří let vynaloží dva biliony jenů na strategické investice. Mimo jiné chce rozšířit počet předplatitelů svých herních a zábavních služeb.
se také zřejmě bude věnovat elektromobilům. Generální ředitel Keničiró Jošida v lednu na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas představil prototyp nového elektromobilu a oznámil, že vytváří divizi zaměřenou na mobilitu, upozornila agentura Reuters.
Zdroj: Bloomberg, ČTK, Reuters