Americká nápojová společnost v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk na 4,3 miliardy USD z loňské srovnatelné hodnoty 1,7 miliardy USD. Společnost současně v dnešní výsledkové zprávě zvýšila výhled tržeb na celý rok, a to díky vyšším cenám a oživení poptávky po jejích nealkoholických nápojích v kinech a restauracích.
Čisté tržby stouply o 9,3 procenta na 16,2 miliardy USD. Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali tržby 15,54 miliardy USD. Takzvané organické tržby, tedy bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů a bez akvizic a odprodeje majetku, vzrostly o 12,3 procenta.
Firmy po celém světě se nyní potýkají s vyššími náklady prakticky u všeho, od hliníkových plechovek, přes pracovní sílu až po dopravu. Příčinou jsou potíže v globálním dodavatelském řetězci způsobené pandemií nemoci covid-19. Vyšší náklady nutí firmy v odvětví balených potravin zvyšovat ceny.
PepsiCo uvedla, že by mohla v letošním roce zvýšit ceny, pokud náklady stoupnou více, než se očekává. Analytici a některé společnosti, včetně konkurenční Coca-Coly, také upozorňují, že poptávka se kvůli vysoké inflaci patrně zmírní. Inflace totiž zatím nevykazuje známky zpomalení.
V prvním čtvrtletí zaúčtovala v souvislosti s rusko-ukrajinskou krizí mimořádné náklady 241 milionů USD. Firma se v březnu připojila k řadě dalších západních firem a pozastavila své aktivity v Rusku. Na rozdíl od konkurenční Coca-Coly však prodej v Rusku úplně neukončila. Rusko se na ročních tržbách podílí zhruba čtyřmi procenty a je jedním z několika málo trhů, kde má větší podíl než . uvedla, že i přes kritiku hodlá v Rusku nadále prodávat některé základní výrobky, jako dětská výživa a mléko.
Na letošní rok nyní očekává růst organických tržeb o osm procent. V předchozí prognóze počítala se zvýšením o šest procent.