Americký internetový obchod ve druhém čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o sedm procent na 121,2 miliardy dolarů (2,9 bilionu Kč). Zájem o nákupy na internetu přetrval i po odeznění pandemie covidu-19 a navzdory inflaci. Zisk je sice nižší, překonal ale odhady analytiků. Firma to uvedla ve čtvrtek po skončení burzovního obchodování. Akcie v reakci na to posílily o více než 13 procent.
Amazon investory potěšil zejména obchodním výhledem na aktuální čtvrtletí. Společnost předpovídá růst tržeb až o 17 procent na 125 až 130 miliard dolarů. Analytici očekávali prognózu na 127 miliard dolarů. Provozní zisk ve druhém čtvrtletí klesl na 3,3 miliardy ze 7,7 miliardy dolarů.
Přestože boom on-line nakupování poháněný pandemií skončil, tržby za předplatné Amazonu stouply o deset procent na 8,7 miliardy dolarů. Navzdory zvýšení cen se Amazonu podařilo přilákat nové zákazníky pro službu Prime s dopravou zdarma a streamovacími službami, kteří obvykle utrácejí výrazně více peněz.
I nadále se dařilo cloudovému byznysu, který je pro extrémně důležitý kvůli jeho vysokým ziskovým maržím. Služba Web Services zvýšila tržby téměř o třetinu na 19,7 miliardy dolarů. Provozní zisk cloudové platformy vzrostl zhruba o 36 procent. Stále důležitější roli hraje i reklama na internetu, která zvýšila tržby o 18 procent na 8,8 miliardy dolarů.