očekává, že se mu letos i přes zpomalující ekonomiku podaří dosáhnout skokového nárůstu tržeb a solidního zisk díky plné knize objednávek a lepšímu přístupu k polovodičům. Akcie rostou přes 8 %.
Zisk po zdanění meziročně stoupl o tři procenta na 15,84 miliardy eur. Po započtení mimořádných položek, jako je odchod z robotického start-upu Argo AI nebo vývoj úrokových sazeb, provozní zisk loni vzrostl na 22,12 miliardy eur, což je nárůst o více než 15 procent.

VW se letos zaměří na „výrazné“ zvýšení dodávek a očekává, že tržby vzrostou až o 15 %. Provozní výnosy budou zhruba na stejné úrovni jako v loňském roce, na 8,5 %. Upravenou provozní marži na rok 2023 očekává ve výši 7,5 % až 8,5 %, zatímco trh byl nastaven na pouhých 7,36 %. Očekává, že dodávky v roce 2023 vzrostou na 9,5 milionu vozů a že se problémy dodavatelského řetězce v aktuálním roce postupně zmírní. navrhuje dividendu 8,70 EUR za běžnou akcii a 8,76 za preferenční akcii.
Silné výsledky přichází v rámci obav z letošní zpomalující poptávky, když rekordní inflace a zpomalující se ekonomiky stále více tlačí na kupce aut. Mercedes-Benz, a Stellantis vykázaly v posledních týdnech také zdravé zisky, které podpořily vysoké ceny a objednávky, které nashromáždily během vrcholu krize dodavatelského řetězce.
Zdroj: Bloomberg