Čínský technologický gigant Huawei v pátek oznámil 2,2% meziroční nárůst tržeb ze spotřebitelského podnikání za první polovinu roku. Mírný růst přichází spolu s pomalejším hospodářským oživením Číny a americkými sankcemi vůči společnosti, které začaly v roce 2019.
S 103,5 miliardy juanů (14,27 miliardy dolarů) v prvních šesti měsících roku 2023 byly příjmy z divize spotřebitelské elektroniky Huawei méně než poloviční, než segment vygeneroval ve stejném období v letech 2019 a 2020. Tempo růstu o 2,2 % bylo také pomalejší než celkový nárůst tržeb společnosti o 3,1 % na 310,9 miliardy juanů v první polovině roku.
Podnikání v oblasti ICT infrastruktury společnosti Huawei, které zahrnuje výnosy z operátorských a podnikových služeb, nejvíce přispělo k celkovým výnosům s 167,2 miliard juanů za první polovinu roku. Cloudové služby přinesly tržby ve výši 24,1 miliardy juanů, zatímco inteligentní automobilová řešení – jejichž produkty zahrnují technologie pro nová energetická vozidla – zaznamenala v prvních šesti měsících roku 2023 tržby ve výši 1 miliardy juanů.
Huawei má vlastní značku elektromobilů Aito, která tvrdí, že díky partnerství vyrobila 100 000 vozidel za 15 měsíců. Tyto prodeje se obecně počítají jako součást spotřebitelského podnikání. Spotřebitelský segment je jedinou jednotkou s meziročními srovnatelnými údaji, protože Huawei začal vykazovat rozdělení příjmů podle cloudu a dalších odvětví až koncem loňského roku.
Společnost Huawei oznámila výrazný nárůst čisté ziskové marže o 15 % v první polovině roku oproti 5 % v období před rokem. Společnost přisuzovala zlepšení lepším systémům řízení a ziskům z prodeje určitých podniků, které ale nespecifikovala.Společnost také pokračovala ve svém úsilí zpeněžit umělou inteligenci tím, že v červenci uvedla na trh model umělé inteligence pro zlepšení bezpečnosti a efektivity těžebních operací.
Celkové tržby za druhé čtvrtletí vzrostly meziročně o 4,8 % na 178,8 miliardy juanů – nejrychlejší tempo od pouhého čtvrtého čtvrtletí roku 2022, podle výpočtů CNBC.
Zdroj: CNBC