Na Yahoo Finance poukazují na to, že zatímco třeba korejské automobilky hodně investují do elektromobilů, kráčí trochu jiným směrem. Stále se zajímá o alternativní druhy pohonů včetně plynu či hybridů. Tuto strategii pro Yahoo Finance komentoval ředitel severoamerické divize japonské společnosti Jack Hollis, podle kterého je důležité, aby zákazníci měli na výběr z více možností. Směr společnosti by pak také mělo v první řadě určovat to, co si přejí klienti.
Podle experta „je to tedy o správných podílech“. Někteří zákazníci totiž chtějí elektromobil, jiní hybrid, další třeba vodík. Firma by tedy měla mít správně nastaveny podíly těchto vozů ve výrobě a své nabídce. U elektromobilů pak v Toyotě podle jejího zástupce nejde o to, „prodat jich co nejvíce.“ Ta správná otázka zní: „Jak co nejrychleji snížit co nejvíce uhlíkových emisí?“ Vláda přitom podle Hollise tvrdí, že elektromobily jsou tou správnou odpovědí na tuto otázku, se však domnívá, že jsou jen jednou z odpovědí.
Podle experta tedy elektromobily představují „jedno z řešení“, kterému se jeho firma také plně věnuje. Stejně tak se však nadále zaměřuje na používání vodíku jako paliva. Plány americké vlády na rozšiřování elektromobilů pak považuje za dost náročné. K tomu dodal, že hybridy jsou způsobem, jak dosáhnout potřebného snižování emisí. Navíc vyžadují mnohem menší množství vzácných surovin. Hollis totiž udává, že v průměru se stejným množstvím těchto surovin je možné vyrobit jeden elektromobil, nebo šest hybridů.
Ohledně současné situace na trhu ředitel uvedl, že má stále větší poptávku, než nyní dokáže vyrobit. Je to dáno zejména silou poptávky, „prodáváme vše, co jsme schopni vyrobit.“ Promítat se do toho může i stáří vozového parku v USA. Průměrný věk automobilu totiž nyní podle experta dosahuje 12,5 let, což je historicky hodně vysoko. Na závěr rozhovoru pak Hollis dostal otázku týkající se toho, zda na trhu existuje prostor pro více vozů s manuální převodovkou. Tedy vozů pro řidiče – nadšence, kteří chtějí mít jízdu více pod svou kontrolou a nechtějí používat automat. Co si expert o vývoji v této oblasti myslí?
Hollis míní, že počet vozů s manuálním řazením se rozšiřovat nebude, ale místo na trhu pro ně bude stále. Příčinou jsou právě řidiči, kteří chtějí vůz ovládat ve větší míře sami. K tomu zástupce Toyoty dodal, že v této společnosti se dokonce pracuje s řešením, které by dokázalo kombinovat elektrický pohon aut a manuální řazení tak, aby o tento prvek řízení nebyli řidiči ochuzeni ani u elektromobilu v případě, že si jej cení.
Zdroj: Yahoo Finance