Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

02.03.2024 9:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Korejská skupina Hyundai je nyní podle CNBC třetí největší automobilkou na světě. Není to přitom zase tak dávno, kdy byly její vozy považovány za nekvalitní kopie západních aut. Jak se této společnosti podařilo za relativně krátkou dobu dostat se mezi přední světové hráče? Právě tomu se věnuje reportáž CNBC.

Graf ukazuje pořadí světových automobilek podle množství prodaných vozů. Před Hyundai Motor Group HMG stojí německý VW a japonská Toyota, za ní francouzský Renault a americký GM:

vík1
Zdroj: CNBC

Podle CNBC Hyundai mohutně investuje do elektromobility, ale i do dalších oblastí, kterým se některé automobilky vyhýbají. Příkladem může být autonomní řízení či létající elektrické taxíky. K tomu se firma snaží o zvýšení robotizace a automatizace své výroby. Jose Munoz, který je provozním ředitelem Hyundai Motor Company (nezahrnuje společnost Kia), pro CNBC uvedl, že firma se považuje za technologickou společnost. A dělá i věci, které mohou být téměř považovány za „science fiction“.

Podle CNBC je nyní Hyundai čtvrtou nejpopulárnější automobilovou značkou v USA. Její elektromobily disponují vyspělou technologií, ale v USA nedosáhnou na vládní podporu, pokud jsou prodávány přímo. Firma proto prudce zvýšila leasingové prodeje, protože jich se podpora týká. Hyundai pro elektromobily používá platformu E – GMP, která je mimořádně flexibilní a lze ji použít pro řadu modelů. CNBC v této souvislosti poukázala na problémy při nabíjení vozů Tesla v Chicagu během hlubokých mrazů. S tím, že Hyundai používá jinou technologii nabíjení a jeho vozy tyto problémy neměly.

CNBC připomíná, že Hyundai začínalo jako automobilka, která do značné míry kopírovala vozy Toyoty. V USA pak prorazila v osmdesátých letech díky levným modelům s povedeným designem. A podle CNBC pomohlo i to, že šlo o asijskou firmu a reputaci tohoto kontinentu v té době výrazně zvedalo Japonsko se svými kvalitními produkty. „Zákazníci ale rychle pochopili, že Hyundai nedosahuje na standard japonských vozů.“ Cílem firmy se tak stalo právě zvyšování kvality, které do značné míry stálo opět na kopírování praxe v japonských automobilkách.

Výrazným krokem vpřed bylo zavedení desetileté záruky na motory, které americkým klientům mělo dát jasně najevo, že firma to s kvalitou myslí vážně. Následovalo vlastnické propojení s automobilkou Kia, které je podle CNBC „složité“ a umožňuje sdílet platformy, technologie a také odborníky. CNBC udává, že nově vzniklá skupiny Hyundai k sobě dovedla přetáhnout experty z BMW, Lamborghini, Audi a také Škody. To se projevilo mimo jiné na designu vozů této skupiny a změnilo se celkové vnímání značky.

Zdroj: CNBC


Čtěte více:

Invesco: Digitální měny centrálních bank – Budoucnost peněz?
01.03.2024 6:28
Digitální měny centrálních bank (CBDC) jsou digitalizovanou měnou s nu...
Rozbřesk: Desinflace v eurozóně pokračuje, ECB to ale zatím nestačí
01.03.2024 9:04
Včera zveřejněné výsledky únorové inflace ukázaly pokračující ústup ce...
Lepší ale stále nepřesvědčivá nálada v tuzemském průmyslu
01.03.2024 10:22
Nálada mezi tuzemskými průmyslníky se od začátku roku viditelně zlepši...
Fidelity International: Co nám japonské obráběcí stroje naznačují o výrobě ve světě?
05.03.2024 6:30
Nedávný vývoj objednávek obráběcích strojů v Japonsku vykresluje pozit...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta
14:07Zisk Harley-Davidson díky poptávce po dražších motocyklech vzrostl o 23 pct.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data