Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

02.03.2024 9:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Korejská skupina Hyundai je nyní podle CNBC třetí největší automobilkou na světě. Není to přitom zase tak dávno, kdy byly její vozy považovány za nekvalitní kopie západních aut. Jak se této společnosti podařilo za relativně krátkou dobu dostat se mezi přední světové hráče? Právě tomu se věnuje reportáž CNBC.

Graf ukazuje pořadí světových automobilek podle množství prodaných vozů. Před Hyundai Motor Group HMG stojí německý VW a japonská Toyota, za ní francouzský Renault a americký GM:

vík1
Zdroj: CNBC

Podle CNBC Hyundai mohutně investuje do elektromobility, ale i do dalších oblastí, kterým se některé automobilky vyhýbají. Příkladem může být autonomní řízení či létající elektrické taxíky. K tomu se firma snaží o zvýšení robotizace a automatizace své výroby. Jose Munoz, který je provozním ředitelem Hyundai Motor Company (nezahrnuje společnost Kia), pro CNBC uvedl, že firma se považuje za technologickou společnost. A dělá i věci, které mohou být téměř považovány za „science fiction“.

Podle CNBC je nyní Hyundai čtvrtou nejpopulárnější automobilovou značkou v USA. Její elektromobily disponují vyspělou technologií, ale v USA nedosáhnou na vládní podporu, pokud jsou prodávány přímo. Firma proto prudce zvýšila leasingové prodeje, protože jich se podpora týká. Hyundai pro elektromobily používá platformu E – GMP, která je mimořádně flexibilní a lze ji použít pro řadu modelů. CNBC v této souvislosti poukázala na problémy při nabíjení vozů Tesla v Chicagu během hlubokých mrazů. S tím, že Hyundai používá jinou technologii nabíjení a jeho vozy tyto problémy neměly.

CNBC připomíná, že Hyundai začínalo jako automobilka, která do značné míry kopírovala vozy Toyoty. V USA pak prorazila v osmdesátých letech díky levným modelům s povedeným designem. A podle CNBC pomohlo i to, že šlo o asijskou firmu a reputaci tohoto kontinentu v té době výrazně zvedalo Japonsko se svými kvalitními produkty. „Zákazníci ale rychle pochopili, že Hyundai nedosahuje na standard japonských vozů.“ Cílem firmy se tak stalo právě zvyšování kvality, které do značné míry stálo opět na kopírování praxe v japonských automobilkách.

Výrazným krokem vpřed bylo zavedení desetileté záruky na motory, které americkým klientům mělo dát jasně najevo, že firma to s kvalitou myslí vážně. Následovalo vlastnické propojení s automobilkou Kia, které je podle CNBC „složité“ a umožňuje sdílet platformy, technologie a také odborníky. CNBC udává, že nově vzniklá skupiny Hyundai k sobě dovedla přetáhnout experty z BMW, Lamborghini, Audi a také Škody. To se projevilo mimo jiné na designu vozů této skupiny a změnilo se celkové vnímání značky.

Zdroj: CNBC


Čtěte více:

Invesco: Digitální měny centrálních bank – Budoucnost peněz?
01.03.2024 6:28
Digitální měny centrálních bank (CBDC) jsou digitalizovanou měnou s nu...
Rozbřesk: Desinflace v eurozóně pokračuje, ECB to ale zatím nestačí
01.03.2024 9:04
Včera zveřejněné výsledky únorové inflace ukázaly pokračující ústup ce...
Lepší ale stále nepřesvědčivá nálada v tuzemském průmyslu
01.03.2024 10:22
Nálada mezi tuzemskými průmyslníky se od začátku roku viditelně zlepši...
Fidelity International: Co nám japonské obráběcí stroje naznačují o výrobě ve světě?
05.03.2024 6:30
Nedávný vývoj objednávek obráběcích strojů v Japonsku vykresluje pozit...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.04.2024
8:58Víkendář: Vysoký dolarový optimismus, zdravá korekce na akciích, ale trend mířící vzhůru
20.04.2024
16:00Summers: Vyšší inflační tlaky nejsou překvapením, celkově je ale stále pravděpodobnější mírný pokles sazeb v letošním roce
8:54Víkendář: Monetární politika je utažená, ale ekonomika hodně stimulována
19.04.2024
22:01Propadu na technologiích vévodil Netflix a Nvidia  
17:46Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
17:18Celkový akciový optimismus na úrovních z let 2001/2002. Posouvá se základní psychologické nastavení investorů?
16:46Poptávka po bezpečí slábne, ale investoři se zpět do akcií nehrnou  
16:37Český státní dluh v 1. čtvrtletí vzrostl o 109,9 mld. Kč na 3,221 bilionu Kč
14:31SAB Finance a.s.: Průběžné hospodářské výsledky za leden–březen/2024
13:24Perly týdne: Akcie a zlato za poslední desetiletí a co (ne)čekat od Applu i celého trhu
12:48Reuters: Německá vláda mírně zvýší odhad letošního růstu ekonomiky
11:24Jakub Blaha: Konec transparentnosti Netflixu zastínil obzvlášť dobré výsledky  
10:58Páteční dopoledne je červené, po přestávce se do hry opět vložil Blízký východ  
9:25Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data