Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

Víkendář: Od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě

02.03.2024 9:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Korejská skupina Hyundai je nyní podle CNBC třetí největší automobilkou na světě. Není to přitom zase tak dávno, kdy byly její vozy považovány za nekvalitní kopie západních aut. Jak se této společnosti podařilo za relativně krátkou dobu dostat se mezi přední světové hráče? Právě tomu se věnuje reportáž CNBC.

Graf ukazuje pořadí světových automobilek podle množství prodaných vozů. Před Hyundai Motor Group HMG stojí německý VW a japonská Toyota, za ní francouzský Renault a americký GM:

vík1
Zdroj: CNBC

Podle CNBC Hyundai mohutně investuje do elektromobility, ale i do dalších oblastí, kterým se některé automobilky vyhýbají. Příkladem může být autonomní řízení či létající elektrické taxíky. K tomu se firma snaží o zvýšení robotizace a automatizace své výroby. Jose Munoz, který je provozním ředitelem Hyundai Motor Company (nezahrnuje společnost Kia), pro CNBC uvedl, že firma se považuje za technologickou společnost. A dělá i věci, které mohou být téměř považovány za „science fiction“.

Podle CNBC je nyní Hyundai čtvrtou nejpopulárnější automobilovou značkou v USA. Její elektromobily disponují vyspělou technologií, ale v USA nedosáhnou na vládní podporu, pokud jsou prodávány přímo. Firma proto prudce zvýšila leasingové prodeje, protože jich se podpora týká. Hyundai pro elektromobily používá platformu E – GMP, která je mimořádně flexibilní a lze ji použít pro řadu modelů. CNBC v této souvislosti poukázala na problémy při nabíjení vozů Tesla v Chicagu během hlubokých mrazů. S tím, že Hyundai používá jinou technologii nabíjení a jeho vozy tyto problémy neměly.

CNBC připomíná, že Hyundai začínalo jako automobilka, která do značné míry kopírovala vozy Toyoty. V USA pak prorazila v osmdesátých letech díky levným modelům s povedeným designem. A podle CNBC pomohlo i to, že šlo o asijskou firmu a reputaci tohoto kontinentu v té době výrazně zvedalo Japonsko se svými kvalitními produkty. „Zákazníci ale rychle pochopili, že Hyundai nedosahuje na standard japonských vozů.“ Cílem firmy se tak stalo právě zvyšování kvality, které do značné míry stálo opět na kopírování praxe v japonských automobilkách.

Výrazným krokem vpřed bylo zavedení desetileté záruky na motory, které americkým klientům mělo dát jasně najevo, že firma to s kvalitou myslí vážně. Následovalo vlastnické propojení s automobilkou Kia, které je podle CNBC „složité“ a umožňuje sdílet platformy, technologie a také odborníky. CNBC udává, že nově vzniklá skupiny Hyundai k sobě dovedla přetáhnout experty z BMW, Lamborghini, Audi a také Škody. To se projevilo mimo jiné na designu vozů této skupiny a změnilo se celkové vnímání značky.

Zdroj: CNBC


Čtěte více:

Invesco: Digitální měny centrálních bank – Budoucnost peněz?
01.03.2024 6:28
Digitální měny centrálních bank (CBDC) jsou digitalizovanou měnou s nu...
Rozbřesk: Desinflace v eurozóně pokračuje, ECB to ale zatím nestačí
01.03.2024 9:04
Včera zveřejněné výsledky únorové inflace ukázaly pokračující ústup ce...
Lepší ale stále nepřesvědčivá nálada v tuzemském průmyslu
01.03.2024 10:22
Nálada mezi tuzemskými průmyslníky se od začátku roku viditelně zlepši...
Fidelity International: Co nám japonské obráběcí stroje naznačují o výrobě ve světě?
05.03.2024 6:30
Nedávný vývoj objednávek obráběcích strojů v Japonsku vykresluje pozit...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.11.2025
17:39Americká ekonomika v následujících dvou letech – nájezd na rychlejší rovnováhu?
15:26Jakub Blaha: Spotify pokračuje v růstové trajektorii, a to jak v počtu uživatelů, tak v ziskovosti  
14:18Ani rekordní čísla Uberu nestačila. Akcie jedou z kopce  
13:45Nvidia a Deutsche Telekom staví v Německu první tovránu na AI za miliardu eur
13:44Uber hlásí největší růst od konce roku 2023. Akcie ale jdou do minusu
12:49FT: Čína motivuje firmy k přechodu na domácí čipy pro AI levnější elektřinou
12:49Palantir svými výsledky nezklamal, přesto akcie klesají  
11:59Zisk britské BP ve čtvrtletí mírně klesl, překonal však očekávání
11:57Hims sice překonal očekávání tržbami, ale výhled zůstává opatrný  
11:39Primark na cestě k samostatnosti? AB Foods zahajuje revizi struktury
11:23Valuace začínají být brzda. Akciové trhy zamířily dolů  
10:34Summers: Snížení inflace je důležitější než trh práce
8:51Palantir překonal odhady, ale akcie klesají, Tesla ztrácí evropské fanoušky a futures jsou v červeném  
8:43Rozbřesk: Makroekonomický jackpot pro novou vládu
6:22Akciové trhy dále rostou. Tato rizika však malují na zeď korekci?
03.11.2025
18:06PODCAST Týdenní výhled: Na big tech naváže Palantir nebo AMD  
17:40Americký potenciál
16:55Průmyslový ISM za říjen nepotěšil, přestože v něm najdeme i světlejší momenty  
16:22Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI, hodnota kontraktu je 38 mld. USD
15:18Česká exportní banka, a.s.: Informace o výplatě výnosu s rozhodným dnem 3. listopadu 2025

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Zahraniční obchod, mld. USD
16:00USA - Nově otevřená prac. místa
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m