oznámil za třetí čtvrtletí silný růst ve většině regionů, včetně Číny, což značí, že plán na oživení prodejů začíná fungovat. Tržby bez vlivu měnových kurzů rostly na většině míst dvouciferně, s výjimkou Severní Ameriky, kde se firma stále potýká s klesajícím prodejem tenisek Yeezy. Provozní zisk skupiny vyskočil na 598 milionů eur ze 409 milionů eur ve stejném období loňského roku. Akcie společnosti na začátku obchodování vzrostly až o téměř 3 %, nyní rost o 1,7 %.
Celkové tržby se ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšily o sedm procent na 6,4 miliardy eur. V Číně vzrostly o devět procent na 946 milionů eur. si tak nyní na čínském trhu vede lépe než řada jiných firem, které se potýkají se slabou spotřebitelskou poptávkou, upozornila agentura Reuters.
Všechny regiony, prodejní kanály i produktové divize nyní rostou, uvedl Gulden v prohlášení. Dokonce i v Severní Americe, kde tržby klesly o 7 %, se region vrátil k pozitivnímu růstu, pokud by se odmyslela značka Yeezy, dodal. Akcie za letošek vzrostly o 16 %, zatímco akcie konkurečních a naopak zaznamenaly ztráty.

"Silný růst v Číně a překvapivě brzký návrat k pozitivním číslům u značky v Severní Americe v posledních dvou čtvrtletích posilují náš optimismus ohledně vývoje ve střednědobém období," uvedl šéf podniku Björn Gulden.
Společnost už v polovině října zlepšila odhad celoročního provozního zisku o 200 milionů eur zhruba na 1,2 miliardy eur. Celoroční tržby bez zahrnutí změn devizových kurzů by se podle nové prognózy měly zvýšit zhruba o deset procent, zatímco dříve firma počítala s růstem na horní hranici pásma pět až deset procent.
CEO Bjorn Gulden převzal v lednu 2023, krátce poté, co společnost zrušila své partnerství s Ye, po řadě antisemitských komentářů tohoto rappera a návrháře. Guldenův plán zahrnuje snížení dřívější závislosti na značce Yeezy, změnu designu nové obuvi a oblečení a zefektivnění provozu a nákladů. Jeho sázka na posílení populárních retro produktů, jako jsou boty Samba a Gazelle, se vyplácí. již dříve uvedl, že připravuje další lifestylovou běžecké obuvi a značky superstar. Cílem je dohnat mezeru za , která zůstává lídrem v oboru.
Zdroj: Bloomberg, Reuters