Z boomu datových center s umělou inteligencí těží už také německý polovodičový výrobce Technologies. Ten oznámil, že navyšuje svůj celoroční výhled tržeb: ve fiskálním roce 2026 končícím v září by měl (oproti poklesu v FY25) zaznamenat mírný růst tržeb, přičemž očekávané tržby přímo z energetických řešení pro AI datová centra navýšil na přibližně 1,5 miliardy eur.
Poptávka po AI datacentrech pomáhá Infineonu přečkat v současnosti slabší byznys automotive, jenž představuje přibližně polovinu celkových tržeb společnosti. Prognóza v segmentu umělé inteligence narostla přibližně o 50 procent oproti odhadu z předchozího kvartálu.
„Globální investice do infrastruktury umělé inteligence nadále rychle rostou a očekáváme značný růst. Růstová dynamika na automobilovém, průmyslovém a spotřebitelském trhu zůstává mírná. Mnoho zákazníků postupuje opatrně a zadává krátkodobé objednávky,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Jochen Hanebeck.
Akcie podniku reagovaly na výsledky ve středu ráno růstem o půldruhého procenta, od začátku roku jsou pak v plusu přibližně o devět procent.

V automobilovém průmyslu není aktuální situace, dle výhledu společnosti, ideální. Výrobci automobilových čipů se potýkají s dlouhodobým poklesem poptávky, protože jejich zákazníci museli vyčerpat zásoby nahromaděné po nedostatku během covidové pandemie.
Zvýšené geopolitické napětí, které přiživuje obchodní válka amerického prezidenta Donalda Trumpa a potenciální exportní cla na polovodiče, navíc dále rozvířilo trh. Nějaká nestabilita způsobená cly a geopolitickými otázkami „bude novým normálem“, řekl Bloombergu finanční ředitel Sven Schneider, Zároveň ale dodal, že s dosažením dalších obchodních dohod se dodavatelské řetězce stanou stabilnějšími.
Co se týče výsledků za fiskální rok 2025, tak tržby meziročně klesly o dvě procenta na 14,66 miliardy eur, což bylo v souladu s průměrným odhadem analytiků sestavených agenturou Bloomberg. Tržby ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly 3,94 miliardy eur, což je šestiprocentní nárůst, k němuž přispěly všechny segmenty včetně automobilového průmyslu.
Hrubá marže ve čtvrtém kvartálu činila 38,1 procenta, což je pokles z 40,9 procenta v předchozím roce. Stalo se tak v důsledku měnových vlivů a také proto, že některé produkty pro spotřebitelské aplikace v divizi energetických a senzorových systémů byly prodány za nižší marže kvůli nevyužité výrobní kapacitě.
Už dříve reportovali své výsledky také konkurenti a Stmicroelectronics. Obě společnosti svým hospodařením investory zklamaly, protože vyslaly signál, že s očekávaným oživením poptávky v automobilovém průmyslu to nemusí být zase tak horké.
Situaci v automotive navíc narušily také nedávné události v nizozemské firmě Nexperia, již většinově vlastní Čína a jejíž čipy hrají klíčovou roli v automobilovém dodavatelském řetězci. Nizozemská vláda převzala 30. září nad Nexperií kontrolu kvůli obavám, že podnik předá klíčové technologie čínské mateřské firmě Wingtech. Peking následně od 4. října zablokoval vývoz hotových výrobků čínské divize Nexperia, což na nějaký čas způsobilo krizi v dodávkách. Až během víkendu se situace zklidnila a Peking svá vývozní omezení uvolnil.