Bank Pekao: Nová strategie retailu bude zveřejněna do konce června
Podle agentury PAP, která cituje představitele Bank Pekao, představí tato banka novou retailovou strategii do konce června.
Náš názor: Zprávu hodnotíme jako pozitivní, protože v porovnání s ostatními bankami v sektoru (Bank Millenium, BRE Bank, BZ WBK) byla banka méně aktivní v propagování svých retailových operací. Nicméně očekáváme, že zpráva bude mít neutrální vliv na dnešní cenu akcií, protože v nejbližší době tato změna výsledky neovlivní.
TPSA chce získat mobilního operátora P4
Generální ředitel TPSA, pan Witucki, naznačil že tato společnost by koupila nového mobilního operátora P4, od společností Novator a Netia SA, pokud by P4 byl na prodej.
Náš názor: Domníváme se, že Netia nebude mít zájem o prodej P4. Zahájení provozu Play poskytlo Netia příležitost k zavádění mobilních služeb a souvisejících produktů. První data o přírůstku zákazníků Play jsou povzbudivá díky agresivní cenové nabídce, která je někdy až 20 % pod cenami ostatních operátorů. Navíc by takovou transakci pravděpodobně neschválil ani operátor.
Kety: Nižší clo u hliníku zvýši čistý zisk za rok 2007 o 2,5 mil. PLN
Finanční ředitel společnosti Kety, Adam Piela, v pátek v krátkém rozhovoru pro agenturu PAP uvedl, že nižší clo na dovážený hliník by mohlo zvýšit EBIT společnosti za rok 2007 o zhruba 3 mil. PLN a čistý zisk o 2,5 mil. PLN. Společnost zveřejnila své odhady poté, co se ukázalo, že nižší clo, které platí od května, nezpůsobilo zvýšení cen dodavatelů. Podle Piely to ale nebude znamenat zvýšení ročních projekcí společnosti, nicméně uvedl, že čistý zisk za rok 2007 by měl překonat hranici 100 mil. PLN. Co se týká dalších akvizicí tak zopakoval, že Kety se nyní účastní několika projektů, které jsou ale dlouhodobou záležitostí a v příštích třech měsících se tedy nedají očekávat žádné nové přírůstky.
Náš názor: Odhady poskytnuté generálním ředitelem odpovídají našim očekáváním. Naše prognóza na čistý zisk 104,2 mil. PLN je 6,3 % nad odhadem managementu 98 mil. PLN. Tuto zprávu, která byla zveřejněna během pátečního obchodování, trh víceméně nevzal na vědomí.
TVN: Konkurence snižuje ceny reklamy na červenec
Polsat oznámila, že snižuje mimosezónní cenu reklamy až o 40 %. Týká se to ceníku pro červenec v porovnání s červnem. TVN a veřejnoprávní kanály většinou snižují ceny mimo sezónu obvykle o 20 %.
Náš názor: Zprávu vnímáme jako mírně negativní. Nižší ceny mimo sezónu, kdy mají televizní společnosti více reklamního času na prodej, znamená zvýšenou konkurenci a tlak na marže. Většina tržeb TVN nicméně pochází ze sezónních měsíců. Ve svých projekcích již TVN se zvýšenou sezónností u tržeb počítá.