PRAHA (MEDIAFAX) - Tuzemské firmy investují do podpory olympijského týmu stovky milionů korun. Informuje o tom pondělní vydání Hospodářských novin (HN).
"Celková suma, kterou Český olympijský výbor za čtyřletý olympijský cyklus získá, je asi 500 milionů korun," uvedl Jiří Zedníček z Českého olympijského výboru (ČOV) s tím, že poměr mezi hotovostí a bartery je 60 : 40. ČOV vybral peníze celkem od deseti partnerů (Plzeňský Prazdroj, , , Škoda Auto, , , Česká pojišťovna, , , Money Bank), z nichž čtyři největší jsou , , Plzeňský Prazdroj a Škoda Auto.
Například si sponzorováním sportovců vylepšuje pozici pro jednání o obchodech v Číně. "Již jsme v Číně v tomto směru uskutečnili pět kontraktů. Jedním z nich je například odkup emisních kreditů jako budoucího produktu dvou elektráren na biomasu," uvádí mluvčí Eva Nováková s tím, že energetický koncern má už i zaregistrované čínské ochranné známky.
"Partnerství nás stojí řádově desítky milionů korun a využíváme především možnost k propagaci," říká mluvčí Prazdroje Jiří Mareček a podobně se k tomu staví i ostatní partneři. Navíc sponzoři utratí ještě za reklamu, podle odhadu mediální agentury R3 by se za reklamu během olympiády mělo utratit celkem devět miliard dolarů. Žně si slibují i tuzemští prodejci plochých televizorů, zvýšené obraty očekávají i sázkové kanceláře.
Česká výprava dostala dále třicítku mobilních telefonů značky Samsung, firma Lenovo dodala už loni českým sportovcům notebooky. Zajímavé jsou i reklamní kontrakty, které úspěšným sportovcům firmy nabídnou. Kajakářka Štěpánka Hilgertová si díky vynikajícím sportovním výsledkům zahrála se synem v reklamě na Nuttelu a navíc se stala tváří pojišťovny Uniqua. Střelkyně Kateřina Emmons (tehdy Kůrková) se po bronzu na OH v Aténách stala tváří kampaně .
Odborníci v poslední době však varují, že sponzoring může být kromě přínosu pro firmy i sportovce také rizikovým marketingovým nástrojem, připomínají HN.
MediaFax