Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
HN: Olympiáda - místo pro byznys

HN: Olympiáda - místo pro byznys

11.8.2008 9:59
Autor: 

PRAHA (MEDIAFAX) - Tuzemské firmy investují do podpory olympijského týmu stovky milionů korun. Informuje o tom pondělní vydání Hospodářských novin (HN).

"Celková suma, kterou Český olympijský výbor za čtyřletý olympijský cyklus získá, je asi 500 milionů korun," uvedl Jiří Zedníček z Českého olympijského výboru (ČOV) s tím, že poměr mezi hotovostí a bartery je 60 : 40. ČOV vybral peníze celkem od deseti partnerů (Plzeňský Prazdroj, RWE, ČEZ, Škoda Auto, Adidas, Unipetrol, Česká pojišťovna, Skanska, Zentiva, GE Money Bank), z nichž čtyři největší jsou ČEZ, RWE, Plzeňský Prazdroj a Škoda Auto.

Například ČEZ si sponzorováním sportovců vylepšuje pozici pro jednání o obchodech v Číně. "Již jsme v Číně v tomto směru uskutečnili pět kontraktů. Jedním z nich je například odkup emisních kreditů jako budoucího produktu dvou elektráren na biomasu," uvádí mluvčí ČEZu Eva Nováková s tím, že energetický koncern má už i zaregistrované čínské ochranné známky.

"Partnerství nás stojí řádově desítky milionů korun a využíváme především možnost k propagaci," říká mluvčí Prazdroje Jiří Mareček a podobně se k tomu staví i ostatní partneři. Navíc sponzoři utratí ještě za reklamu, podle odhadu mediální agentury R3 by se za reklamu během olympiády mělo utratit celkem devět miliard dolarů. Žně si slibují i tuzemští prodejci plochých televizorů, zvýšené obraty očekávají i sázkové kanceláře.

Česká výprava dostala dále třicítku mobilních telefonů značky Samsung, firma Lenovo dodala už loni českým sportovcům notebooky. Zajímavé jsou i reklamní kontrakty, které úspěšným sportovcům firmy nabídnou. Kajakářka Štěpánka Hilgertová si díky vynikajícím sportovním výsledkům zahrála se synem v reklamě na Nuttelu a navíc se stala tváří pojišťovny Uniqua. Střelkyně Kateřina Emmons (tehdy Kůrková) se po bronzu na OH v Aténách stala tváří kampaně Komerční banky.

Odborníci v poslední době však varují, že sponzoring může být kromě přínosu pro firmy i sportovce také rizikovým marketingovým nástrojem, připomínají HN.

MediaFax


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data