Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

01.06.2010 11:18
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - České televize mohou od úterka do svých pořadů umísťovat skrytou reklamu na konkrétní výrobek či produkt, takzvaný product placement. Umožňuje to novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která vstupuje v úterý v účinnost.

Pro televize znamená legalizace product placementu vítaný krok, který jim v době poklese příjmů z klasických reklam může výrazně vylepšit rozpočty. Ještě nedávno přitom zmínky o konkrétních výrobcích v pořadech Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tvrdě trestala. Správní řízení například dosud vede s TV Nova za to, že v jednom z jejích seriálů opakovaně zaznělo jméno jednoho z obchodních řetězců. Problémy měla i Česká televize se seriálem z hokejového prostředí Poslední sezóna.

Legalizaci takzvaného product placementu (tedy umísťování konkrétních výrobků, firem či služeb přímo do jednotlivých televizních pořadů mimo reklamní bloky) umožnila směrnice Evropské unie z konce minulého roku. Tu Česká republika zahrnula do svého právního řádu a po legislativním schvalování vstoupí nové znění zákona o audiovizuálních mediálních službách v platnost právě 1. června. Zákon stanoví, že pořad využívající product placement musí být viditelně označen na začátku pořadu, po každé přestávce a na konci pořadu. Naopak umožňuje prezentovat produkt v pořadech včetně jeho názvu jak verbálně, tak i vizuálně.

O způsobu, jak podobné pořady označovat, už proto jednala i Asociace televizních organizací (ATO) sdružující hlavní české provozovatele televizního vysílání. Její členové se nakonec shodli na značce "PP". "Grafické zpracování značky je věcí každého provozovatele vysílání. Tím není vyloučena možnost, nikoli však povinnost, aby členové ATO doplnili vedle značky "PP" ještě jiné vhodné oznámení o umístění produktu. Součástí oznámení o umístění produktu může být i specifické logo dodavatele produktu," uvedla jednatelka ATO Lucie Pokorná.

O tomto postupu už asociace informovala i Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. S ní se však ještě televize o konkrétní podobu značení určitě střetnou. Televizní radní totiž mají odlišnou představu. I podle nich by měl být každý takový pořad označen piktogramem "PP". Prosazují ale i konkrétní podobu - písmena by měla být bílá na černém pozadí a zabírat minimálně 15 procent obrazovky. V prvním čtvrt roce navíc logo musí provázet text "Tento pořad obsahuje komerční sdělení ve formě umístění produktu za účelem propagace zboží a služeb." I ten musí podle rady zabírat minimálně 15 procent obrazovky, celkem by tak zůstala skryta jedna její třetina.

To se samozřejmě televizním stanicím nelíbí a argumentují, že zákon nic takového nestanoví. Nejspíš tak ve skutečnosti projde varianta prosazovaná ATO. Televize mohou podle dohody k piktogramu "PP" dokonce přidat i logo prodejce výrobku. To ale radní absolutně odmítají a jsou připravení vést s provozovateli televizního vysílání správní řízení.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
27.03.2025
21:02Trump nedá trhům spát  
17:32Rostoucí pravděpodobnost recese v USA
16:33Zajímavý tah: Švédsko nabídne státní půjčky na podporu výstavby jaderných reaktorů
16:22Automobilky padají kvůli zaváděným clům, výjimkou podražené Ferrari. Trhy v zámoří rostou díky rychlejšímu než očekávanému růstu ekonomiky  
15:46J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Konference pro investory
15:45Jak americká cla dopadnou na které automobilky? Zamýšlí se analytik Jakub Blaha  
15:37Řecko nabízí Evropě cenné ponaučení v oblasti výdajů na obranu. Země v sousedství Turecka předčila větší členy NATO i v době vrcholící dluhové krize
13:02OpenAI, která stojí za ChatGPT, letos čeká ztrojnásobení tržeb
12:54RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:43ČEZ, a.s.: Vnitřní informace - Členové představenstva ČEZ potvrzeni ve funkci
11:37Akcie automobilek padají v reakci na americká cla. Ohrožení výroby, zdražení aut, zní od firem i analytiků
10:45Bernstein: Americké akcie, které mohou přečkat makroekonomickou bouři bez poskvrnky
9:09Rozbřesk: ČNB nemění sazby ani “konzervativní” rétoriku
8:57Evropské trhy dnes srazí nová Trumpova cla. Skupina Colt s rekordními tržbami, výhled a dělení zisku ale mohou zklamat  
8:07COLT CZ Group dosáhla rekordních tržeb, výhled pro letošek a snížení dividendy ve prospěch zpětného odkupu mohou zklamat  
7:36Trump oznámil cla 25 procent na dovoz všech aut do USA
6:01Morgan Stanley: Uvolnění ESG pravidel by mohlo vlít do obranného sektoru až 119 miliard dolarů
26.03.2025
21:03Americké akcie opět oslabily  
17:12Globální akciová rotace snižuje dvojím efektem globální valuace. Kam se dostaly?
16:44Patria Finance má dle žebříčku Finparáda nejlepší Dlouhodobý investiční produkt v ČR

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
13:30USA - Celk. počet žádostí o dávky v nezam.
13:30USA - HDP, q/q a
13:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.