Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

1.6.2010 11:18
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - České televize mohou od úterka do svých pořadů umísťovat skrytou reklamu na konkrétní výrobek či produkt, takzvaný product placement. Umožňuje to novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která vstupuje v úterý v účinnost.

Pro televize znamená legalizace product placementu vítaný krok, který jim v době poklese příjmů z klasických reklam může výrazně vylepšit rozpočty. Ještě nedávno přitom zmínky o konkrétních výrobcích v pořadech Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tvrdě trestala. Správní řízení například dosud vede s TV Nova za to, že v jednom z jejích seriálů opakovaně zaznělo jméno jednoho z obchodních řetězců. Problémy měla i Česká televize se seriálem z hokejového prostředí Poslední sezóna.

Legalizaci takzvaného product placementu (tedy umísťování konkrétních výrobků, firem či služeb přímo do jednotlivých televizních pořadů mimo reklamní bloky) umožnila směrnice Evropské unie z konce minulého roku. Tu Česká republika zahrnula do svého právního řádu a po legislativním schvalování vstoupí nové znění zákona o audiovizuálních mediálních službách v platnost právě 1. června. Zákon stanoví, že pořad využívající product placement musí být viditelně označen na začátku pořadu, po každé přestávce a na konci pořadu. Naopak umožňuje prezentovat produkt v pořadech včetně jeho názvu jak verbálně, tak i vizuálně.

O způsobu, jak podobné pořady označovat, už proto jednala i Asociace televizních organizací (ATO) sdružující hlavní české provozovatele televizního vysílání. Její členové se nakonec shodli na značce "PP". "Grafické zpracování značky je věcí každého provozovatele vysílání. Tím není vyloučena možnost, nikoli však povinnost, aby členové ATO doplnili vedle značky "PP" ještě jiné vhodné oznámení o umístění produktu. Součástí oznámení o umístění produktu může být i specifické logo dodavatele produktu," uvedla jednatelka ATO Lucie Pokorná.

O tomto postupu už asociace informovala i Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. S ní se však ještě televize o konkrétní podobu značení určitě střetnou. Televizní radní totiž mají odlišnou představu. I podle nich by měl být každý takový pořad označen piktogramem "PP". Prosazují ale i konkrétní podobu - písmena by měla být bílá na černém pozadí a zabírat minimálně 15 procent obrazovky. V prvním čtvrt roce navíc logo musí provázet text "Tento pořad obsahuje komerční sdělení ve formě umístění produktu za účelem propagace zboží a služeb." I ten musí podle rady zabírat minimálně 15 procent obrazovky, celkem by tak zůstala skryta jedna její třetina.

To se samozřejmě televizním stanicím nelíbí a argumentují, že zákon nic takového nestanoví. Nejspíš tak ve skutečnosti projde varianta prosazovaná ATO. Televize mohou podle dohody k piktogramu "PP" dokonce přidat i logo prodejce výrobku. To ale radní absolutně odmítají a jsou připravení vést s provozovateli televizního vysílání správní řízení.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
13.12.2017
22:03Wall Street zakončila po Fedu nerozhodně, Caterpillar +4 %
20:23Janet Yellenová se loučí zvýšením sazeb Fedu. Dolar nad 1,1800 EURUSD
18:05Goldman prudce zvyšuje doporučení u učebnicového propadáku. Co se děje?
17:12Polský plán s Unipetrolem vytahoval Prahu do zeleného
17:07O2 odsouhlasila další dva roky zpětného odkupu vlastních akcií
16:24Dolaru pokazila vyčkávání na Fed nižší inflace  
15:21Unipetrol u historických maxim. Je správný čas na nabídku PKN a prodej akcií?  
14:47Jádrová inflace slábne. Zvýší pochybnosti Fedu?
14:32Prezident jmenoval menšinovou vládu Andreje Babiše
14:18STING investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.: Oznámení ohledně delistace investičních akcií
13:36Google je v Číně blokován. Centrum umělé inteligence tam ale otevře
11:47Jak nespravovat a neinvestovat státní peníze
11:16Rekordní měsíc Škody Auto táhly prodeje v Číně a východní Evropě
10:33Yellenová naposledy - dolar se připravuje na vyšší sazby  
9:15Rozbřesk: Čeká se na další růst sazeb Fedu a poslední vystoupení Janet Yellenové
8:58Evropské futures nerozhodné, čeká se na výsledek jednání Fedu  
8:33PKN Orlen chce získat nejméně 90 % v Unipetrolu. Nabízí 380 korun za akcii
6:31Fed, sazby a očekávání trhů. Situace se opakuje, říká Fidelity
12.12.2017
22:02Technologickému sektoru se dnes nedařilo
18:18Evropa má skrytého technologického šampiona, vydělává až moc

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
3:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
3:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00CZ - Běžný účet, mld. Kč
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - Maloobchodní tržby vč. PHM, y/y
13:00UK - Jednání BoE, základní sazba
13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
15:45USA - PMI v průmyslu (Markit)