Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

01.06.2010 11:18
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - České televize mohou od úterka do svých pořadů umísťovat skrytou reklamu na konkrétní výrobek či produkt, takzvaný product placement. Umožňuje to novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která vstupuje v úterý v účinnost.

Pro televize znamená legalizace product placementu vítaný krok, který jim v době poklese příjmů z klasických reklam může výrazně vylepšit rozpočty. Ještě nedávno přitom zmínky o konkrétních výrobcích v pořadech Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tvrdě trestala. Správní řízení například dosud vede s TV Nova za to, že v jednom z jejích seriálů opakovaně zaznělo jméno jednoho z obchodních řetězců. Problémy měla i Česká televize se seriálem z hokejového prostředí Poslední sezóna.

Legalizaci takzvaného product placementu (tedy umísťování konkrétních výrobků, firem či služeb přímo do jednotlivých televizních pořadů mimo reklamní bloky) umožnila směrnice Evropské unie z konce minulého roku. Tu Česká republika zahrnula do svého právního řádu a po legislativním schvalování vstoupí nové znění zákona o audiovizuálních mediálních službách v platnost právě 1. června. Zákon stanoví, že pořad využívající product placement musí být viditelně označen na začátku pořadu, po každé přestávce a na konci pořadu. Naopak umožňuje prezentovat produkt v pořadech včetně jeho názvu jak verbálně, tak i vizuálně.

O způsobu, jak podobné pořady označovat, už proto jednala i Asociace televizních organizací (ATO) sdružující hlavní české provozovatele televizního vysílání. Její členové se nakonec shodli na značce "PP". "Grafické zpracování značky je věcí každého provozovatele vysílání. Tím není vyloučena možnost, nikoli však povinnost, aby členové ATO doplnili vedle značky "PP" ještě jiné vhodné oznámení o umístění produktu. Součástí oznámení o umístění produktu může být i specifické logo dodavatele produktu," uvedla jednatelka ATO Lucie Pokorná.

O tomto postupu už asociace informovala i Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. S ní se však ještě televize o konkrétní podobu značení určitě střetnou. Televizní radní totiž mají odlišnou představu. I podle nich by měl být každý takový pořad označen piktogramem "PP". Prosazují ale i konkrétní podobu - písmena by měla být bílá na černém pozadí a zabírat minimálně 15 procent obrazovky. V prvním čtvrt roce navíc logo musí provázet text "Tento pořad obsahuje komerční sdělení ve formě umístění produktu za účelem propagace zboží a služeb." I ten musí podle rady zabírat minimálně 15 procent obrazovky, celkem by tak zůstala skryta jedna její třetina.

To se samozřejmě televizním stanicím nelíbí a argumentují, že zákon nic takového nestanoví. Nejspíš tak ve skutečnosti projde varianta prosazovaná ATO. Televize mohou podle dohody k piktogramu "PP" dokonce přidat i logo prodejce výrobku. To ale radní absolutně odmítají a jsou připravení vést s provozovateli televizního vysílání správní řízení.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
15.04.2024
22:02Wall Street zahájila týden obdobně jako zakončila ten minulý  
17:10Funguje to, ale s použitelností je to horší…
17:05Investoři se začínají víc bát Fedu než Íránu  
16:20Strážce internetového bezpečí Avast dostal pokutu za neoprávněné předávání osobních údajů
15:40Týdenní výhled: Boje na Blízkém východě zatím dál neeskalují, čínská data naznačí, jak je to s plněním plánu  
15:03Sreality.cz: V Praze se nejrychleji vrátí investice do malých bytů
13:52Přesvědčivé výsledky Goldman Sachs (+4 %) posílají akcie vzhůru
12:49Než otevře Wall Street: Astera Labs, Reddit, Salesforce  
12:05Začátek týdne na trzích vylepšuje pokles strachu z války  
11:57Průmyslová výroba v EU se v únoru zvýšila o 0,7 procenta, meziročně však klesla
11:12I po 30% rally jsou evropské automobilky stále levnější, než kdy dřív
11:09ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
9:11Dlouhodobý investiční produkt (DIP): Čím je zajímavý a jak si jej snadno otevřít v Patria Finance?
9:09Rozbřesk: Trhy přestávají věřit poklesu sazeb v USA, jaká jsou rizika? Íránský raketový útok na Izrael bez dopadu na eurodolar
8:49Útok Íránu na Izrael přispívá k růstu cen některých komodit, celkově ale trhy nechává až překvapivě v klidu  
7:03Výsledková sezóna v USA začala. Toto je výběr taktických akcií podle Goldman Sachs  
14.04.2024
15:43Alphabet míří na kapitalizaci 2 bilionů dolarů, zatímco investoři oceňují pokrok na umělé inteligenci
9:58Víkendář: Neobchodovat na základě emocí a toho, co se zrovna děje na trhu
13.04.2024
16:30CNBC: Čína zůstává pro americké výrobce čipů důležitá
5:36Víkendář: Swedroe o investičních strategiích, zlatu a Buffettově úspěšnosti

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
11:00EMU - Průmyslová výroba, y/y
14:30USA - Empire State Manufacturing index
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m