Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

Tuzemské televize mohou začít vysílat ve svých pořadech skrytou reklamu

01.06.2010 11:18
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - České televize mohou od úterka do svých pořadů umísťovat skrytou reklamu na konkrétní výrobek či produkt, takzvaný product placement. Umožňuje to novela zákona o audiovizuálních mediálních službách, která vstupuje v úterý v účinnost.

Pro televize znamená legalizace product placementu vítaný krok, který jim v době poklese příjmů z klasických reklam může výrazně vylepšit rozpočty. Ještě nedávno přitom zmínky o konkrétních výrobcích v pořadech Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tvrdě trestala. Správní řízení například dosud vede s TV Nova za to, že v jednom z jejích seriálů opakovaně zaznělo jméno jednoho z obchodních řetězců. Problémy měla i Česká televize se seriálem z hokejového prostředí Poslední sezóna.

Legalizaci takzvaného product placementu (tedy umísťování konkrétních výrobků, firem či služeb přímo do jednotlivých televizních pořadů mimo reklamní bloky) umožnila směrnice Evropské unie z konce minulého roku. Tu Česká republika zahrnula do svého právního řádu a po legislativním schvalování vstoupí nové znění zákona o audiovizuálních mediálních službách v platnost právě 1. června. Zákon stanoví, že pořad využívající product placement musí být viditelně označen na začátku pořadu, po každé přestávce a na konci pořadu. Naopak umožňuje prezentovat produkt v pořadech včetně jeho názvu jak verbálně, tak i vizuálně.

O způsobu, jak podobné pořady označovat, už proto jednala i Asociace televizních organizací (ATO) sdružující hlavní české provozovatele televizního vysílání. Její členové se nakonec shodli na značce "PP". "Grafické zpracování značky je věcí každého provozovatele vysílání. Tím není vyloučena možnost, nikoli však povinnost, aby členové ATO doplnili vedle značky "PP" ještě jiné vhodné oznámení o umístění produktu. Součástí oznámení o umístění produktu může být i specifické logo dodavatele produktu," uvedla jednatelka ATO Lucie Pokorná.

O tomto postupu už asociace informovala i Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. S ní se však ještě televize o konkrétní podobu značení určitě střetnou. Televizní radní totiž mají odlišnou představu. I podle nich by měl být každý takový pořad označen piktogramem "PP". Prosazují ale i konkrétní podobu - písmena by měla být bílá na černém pozadí a zabírat minimálně 15 procent obrazovky. V prvním čtvrt roce navíc logo musí provázet text "Tento pořad obsahuje komerční sdělení ve formě umístění produktu za účelem propagace zboží a služeb." I ten musí podle rady zabírat minimálně 15 procent obrazovky, celkem by tak zůstala skryta jedna její třetina.

To se samozřejmě televizním stanicím nelíbí a argumentují, že zákon nic takového nestanoví. Nejspíš tak ve skutečnosti projde varianta prosazovaná ATO. Televize mohou podle dohody k piktogramu "PP" dokonce přidat i logo prodejce výrobku. To ale radní absolutně odmítají a jsou připravení vést s provozovateli televizního vysílání správní řízení.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
27.11.2020
20:01Zkárcené obchodování nahrálo technologiím  
17:19Závěr týdne navazuje na pozitivní vývoj, akcie a euro sílí  
17:19BTC, brambory a hodnota peněz
16:47Británie chce omezit technologické giganty
14:30The Economist: Polsko a Maďarsko dostaly od EU lekci fyziky
14:18EUC a.s. - informace o úrokové sazbě na sedmé úrokové období dluhopisu EUC VAR/22, ISIN CZ0003517724
12:57Perly týdne: Akcie z paniky do euforie, rotace do Evropy a u nás metráková zlatá mince
12:16Ekonomická nálada v eurozóně poprvé za sedm měsíců klesla
12:07Digitální měna Facebooku by měla být spuštěna v lednu
11:22Jak si nejsnáze začít odkládat na své sny? S chytrým robotem indigo a teď i odměnou 500 korun
10:55Ropa atakuje 50 USD/barel a vyhlíží zasedání OPEC+  
9:55Trump naznačuje předání moci, ČNB varuje, trhy však zůstávají většinou v klidu  
9:12Rozbřesk: ČNB se nelíbí reforma daní. Přinese rychlejší růst sazeb?
8:49Českých 100 nejlepších: Škoda Auto před ČEZ a Kooperativou
8:48Začátek obchodování by v Evropě mohl být opatrný, S&P potvrdila rating ČEZu  
5:52Bankovní dividendy čekají na verdikt, Evropa ale nemá žádné jasné východisko
26.11.2020
17:20Vesmírné akcie a makroekonomické šoky
17:16Ropa koriguje zisky, většina hlavních trhů jen přešlapuje na místě  
17:13Dozorčí rada ČEZ prodloužila mandát Benešovi o další čtyři roky
17:10ČEZ, a.s.: Předseda představenstva ČEZ Daniel Beneš potvrzen ve funkci

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data