Největší evropský výrobce automobilů oznámil za druhé čtvrtletí nejvyšší kvartální zisk za poslední dva roky, firmě pomohla především zvýšená poptávka z Číny a Spojených států. Čistý zisk se ve druhém čtvrtletí zečtyřnásobil na 1,25 miliardy eur z 283 milionů eur ve stejném období loňského roku. Výsledek tak výrazně předčil konsensus devíti analytiků oslovených agenturou Bloomberg, který činil 721 milionů eur. Výnosy vzrostly o 22 procent na 33,2 miliardy eur. Celkový provozní zisk za první pololetí tak činí 2,8 miliardy eur, což je meziroční nárůst asi o 133 procent. Tržby v první polovině roku se vyšplhaly o 21 procent na 61,8 miliardy eur.
Výkonný ředitel společnosti Martin Winterkorn hodlá do roku 2018 překonat v tržbách i ziskovosti japonskou automobilku . oznámil plán postavit v Číně dvě nové továrny, a zdvojnásobit tak výrobní kapacitu v zemi. „VW má zvučnou nabídku modelů a slušné zázemí v rostoucích regionech světa, to je důvodem úspěšných výsledků,“ uvedl analytik Daniel Schwarz. „Značky se prodávají dobře a má prospěch z oživujícího trhu luxusního zboží,“ dodává.
Společnost podle svého prohlášení očekává, že množství dodávek, které za první pololetí vzrostly o 16 procent, by měly letos „výrazně“ převýšit objem 6,29 milionů vozů v minulém roce. V Číně hodlá firma během čtyř let navýšit objem vyrobených vozů na 3 miliony ročně, v porovnání se 1,4 milionu v roce 2009. Do roku 2018 chce firma dosáhnout zisku před zdaněním nad 8 % tržeb oproti 1,4 % za první tři čtvrtletí roku 2009. Provozní marže by měla ve střednědobém horizontu vzrůst na nejméně 5 procent z výnosů, oznámila společnost v dubnu.
Dceřiná automobilka Škoda Auto vytvořila v prvním pololetí provozní zisk asi 5,9 miliardy Kč, což je meziroční nárůst o 40,6 procenta. Tržby vzrostly o více než pětinu na 109,7 miliardy korun. Prodeje vzrostly o 13,7 procenta na 298 tisíc vozů, vyplývá ze zprávy mateřského . "Potěšující výsledek v počtu prodaných vozů v 1. pololetí 2010 byl způsoben na jedné straně převážně pozitivním vývojem celkového trhu, na druhé straně však vedla k získání větších tržních podílů i rozšířená modelová paleta značky Škoda," řekl předseda představenstva Reinhard Jung. Pro druhé pololetí je však podle něj třeba počítat se zdrženlivějším vývojem a to kvůli doběhnutí státních dotací a ekonomické nejistotě na mnoha trzích.
"Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy," uvedl v polovině července člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Reinhard Fleger.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)