Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Průzkum: Nejhodnotnější evropské značky jsou Louis Vuitton, Nokia a Vodafone, v ČR Sazka

Průzkum: Nejhodnotnější evropské značky jsou Louis Vuitton, Nokia a Vodafone, v ČR Sazka

29.9.2010 12:53
Autor: ČTK

(ČTK) - Nejhodnotnější evropskou značkou se letos stala francouzská značka luxusního zboží Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH). Její hodnotu odborníci vyčíslili na 27,6 miliardy eur (679 miliard Kč). Druhá je finská Nokia (25,33 miliardy eur) a třetí britský Vodafone (25,32 miliardy eur). V Česku je nejhodnotnější značkou Sazka (444 milionů eur; 10,9 miliardy Kč), která se ovšem mezi padesát nehodnotnějších evropských značek nedostala. Vyplývá to ze studie eurobrand2010, kterou zpracoval European Brand Institute ve Vídni.

Francouzská skupina LVMH je největším světovým producentem luxusního zboží. Vyrábí šampaňské Moët & Chandon, Dom Perignon a Veuve Clicquot, koňak Hennessy či šperky Chaumet a hodinky TAG Heuer.

Ředitel European Brand Institute Gerhard Hrebicek dnes ČTK sdělil, že největší růst hodnoty letos zaznamenaly značky z farmaceutického, zdravotnického a biotechnologického průmyslu. Nejvýrazněji vzrostla hodnota britské British GlaxoSmithKline (o 34,6 procenta), následovaná Sanofi Aventis (o 19,1 procenta) a Novartis (o 11,6 procenta). Naopak hodnota značek v automobilovém průmyslu kvůli hospodářské krizi klesla v průměru o 14,1 procenta a v oboru IT a technologií o 14,5 procenta. Hodnota značek v sektoru finančních služeb průměrně klesla o 10,8 procenta.

"Hodnota značek kolísá méně než hodnota akcií daných firem na kapitálových trzích. Značky se po krizi rychleji vzpamatovaly a některé průmyslové obory stále mají růstový potenciál v oblasti tržní kapitalizace," podotkl Hrebicek, podle kterého hodnota značek roste rychleji než indexy na akciových trzích. Hodnota deseti nejhodnotnějších značek se za poslední rok zvýšila v průměru o 32,1 procenta, zatímco hodnota indexu DAX vzrostla o 22,6 procenta

Studie eurobrand2010, zaměřená na posouzení hodnoty evropských značek, zahrnuje více než 3000 značek z 24 zemí a 16 průmyslových oborů.

Nehodnotnější značky Evropy:

 

 

 

 

1.LVMH 27,638 miliardy eur
2.Nokia 25,331 miliardy eur
3.Vodafone 25,318 miliardy eur
4.INBEV 23,604 miliardy eur
5.Unilever 22,212 miliardy eur
6.Telefónica 21,880 miliardy eur
7.Nestlé 19,563 miliardy eur
8.Deutsche Telekom 18,001 miliardy eur
9.SAB Miller 17,572 miliardy eur
10.Mercedes-Benz 16,940 miliardy eur

(Zdroj: studie eurobrand2010, European Brand Institute)

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:30UK - Maloobchodní tržby bez PHM, m/m
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů