AKTUALIZOVÁNO (11:33)
Britsko-nizozemská společnost (22,28 EUR, 4,58%), která je druhým největším světovým výrobcem spotřebního zboží, vykázala za 3Q10 nárůst čistého zisku o 19 % na 1,25 mld. EUR nad konsensem 1,18 mld. EUR. Tržby v objemu vzrostly o 4,8 % při očekávaných 4,4 %, zatímco v peněžním vyjádření se navýšily o 3,6 % oproti mediánu odhadů analytiků oslovených agenturou Bloomberg ve výši 3,8 %. Společnost se potýkala se slabší poptávkou na rozvíjejících se trzích i v západní Evropě. Provozní marže společnosti vzrostla o 0,2 procenta.
Tržby v západoevropském regionu se snížily o 0,3 %, když ke snížení poptávky došlo především na řeckém, španělském a irském trhu. Růst tržeb v Asii, Africe a rozvojových zemích zpomalil na 6,7 procenta z 7,9 procenta v prvním pololetí roku. „Očekávalo se, že třetí čtvrtletí bude pro společnost obtížné, když růst nákladů předčil potenciál zvyšování cen,“ uvedl analytik Investec Securities Martin Deboo před uveřejněním výsledků. "Na úrovni marží dosáhla Evropa velmi dobrých výsledků," uvedl analytik Evolution Securities Warren Ackerman. "Rozvojové trhy zůstávají silné z hlediska objemu, ačkoli ocenění bylo o něco horší."
Generální ředitel firmy Paul Polman ale upozornil, že dosáhl dobrých výsledků navzdory pomalému hospodářskému růstu, slabé spotřebitelské důvěře a vyšším cenám surovin. "Růst objemu prodeje v Severní Americe překonal dvě procenta, což je solidní výkon vzhledem k obtížným podmínkám na trhu," uvedla firma. "Růst objemu prodeje v západní Evropě byl ve čtvrtletí pozitivní," dodala.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)