Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Fortuna zvýšila meziročně čistý zisk o 21 %, přijaté sázky o 11,7 %

Fortuna zvýšila meziročně čistý zisk o 21 %, přijaté sázky o 11,7 %

10.11.2010 8:34
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno (10:56) Fortuna, která je největším středoevropským provozovatelem kurzových sázek působící na trzích v Polsku, ČR, Slovensku a Maďarsku, zvýšila za prvním devět měsíců roku hodnotu přijatých sázek (Amounts Staked) na 276,1 mil. EUR, což je meziroční růst o 11,7 procenta. V samotném třetím čtvrtletí roku 2010 hodnota přijatých sázek dosáhla 84,5 mil. EUR, což je meziroční růst o 11,4 procenta. Hrubé výhry (Gross Win) dosáhly za prvních devět měsíců 66,5 mil. EUR, meziročně o 12,4% více. V samotném třetím čtvrtletí 2010 činily hrubé výhry 21,1 mil. EUR, nárůst o 17,6 % meziročně.

Čistý zisk společnost z pokračujících operací za prvních devět měsíců roku dosáhl 11,9 milionu eur a meziročně jej Fortuna zvýšila o 21 procent. Zisk EBITDA Fortuny za prvních devět měsíců roku 2010 vzrostl meziročně o 19,0 procent na 17,2 milionu eur. K výsledkům nejsou k dispozici tržní konsensy.

Na dosažených výsledcích se dle Fortuny podílely zejména rostoucí tržby z online sázení. Hrubé výhry (Gross Win) z on-line sázení se za prvních devět měsíců roku zvýšily na 15,3 mil. EUR, což je o 51 % více nežli ve stejném období loňského roku. Z toho Gross Win z on-line sázení v ČR vzrostl o 53 % a na Slovensku o 48 %. Gross Win ze sázení na pobočkách pak dosáhl za prvních devět měsíců roku 2010 objemu 51,2 mil. EUR, o 4 procenta více, nežli ve stejném období loňského roku. Největší narůst zde zaznamenalo Polsko, kde hrubé výhry ze sázení vzrostly meziročně o 18 %, zatímco v ČR byl zaznamenán pokles o 3 %. Na Slovensku byl nárůst Gross Win ve sledovaném období čtyřprocentní.

„Za důležité považuji, že kromě razantního nárůstu v segmentu on-line sázení se nám na všech trzích daří zlepšovat výsledky i u sázek prostřednictvím pobočkové sítě, což potvrzuje správnost námi zvolené strategie postavené na prodeji našich produktů nejen přes internet, ale právě i pomocí velmi husté sítě poboček,“ uvedl generální ředitel Fortuna Entertainment Group Jiří Bunda. „Jsem přesvědčen, že dalším pozitivním impulsem pro tento segment bude i rozšiřování naší distribuční sítě prostřednictvím partnerských poboček, provozovaných na bázi provize ve spolupráci s úspěšnými lokálními subjekty,“ dodal J. Bunda.

„V období od konce třetího čtvrtletí pokračujeme v dynamickém růstu přijatých sázek (Amounts Staked). V říjnu jsme přijali největší měsíční objem sázek v historii a to přibližně ve výši 35 milionů EUR. V posledním kvartálu je však před Fortunou velká výzva, jíž je překonání výsledků čtvrtého čtvrtletí minulého roku, který díky (z hlediska firmy) příhodným výsledkům sportovních zápasů dopadl pro Fortunu velmi dobře“, dodává k výsledkům a výhledu na 4Q Michal Vepřek finanční ředitel skupiny.

K rozvoji produktů a pobočkové sítě Fortuna uvedla, že „razantní rozvoj sázení přes internet je zřejmý jak v České republice, tak i na Slovensku“. Skrze dceřiné společnosti FortunaWin registrované na Maltě začala Fortuna také v červnu nabízet internetové sázení v Maďarsku a v nadcházejících měsících bude společnost také pozorně sledovat legislativní vývoj v Polsku, kde se stále rozhoduje o budoucnosti online sázení. „Gross Win z on-line sázek na současných trzích během prvních devíti měsíců vzrostl ve srovnání se stejným obdobím roku 2009 o více než 50 procent,“ uvedla Fortuna. K pozitivním výsledkům podle firmy přispělo rovněž sázení „live“, tedy sázky podávané v reálném čase v průběhu sportovní události. Jejich objem podle Fortuny již nyní představuje zhruba přes 15 % z objemu sázek přijatých přes internet. Hlavním distribučním kanálem Fortuny zůstává ale i nadále pobočková síť, která tvoří více než 75 % Gross Winu skupiny. „Proto je i nadále důležitým prvkem strategie firmy zaměření na rozvoj a efektivnost pobočkové sítě na třech hlavních trzích. Pro další rozšiřování pobočkové sítě bude skupina využívat zejména model partnerské spolupráce s úspěšnými lokálními subjekty, jako jsou například sportovní bary. Nadále bude rozvíjet i svá partnerství s předními sportovními týmy v jednotlivých zemích,“ uvedla Fortuna.

Dne 21. října 2010 byla zakončena primární nabídka akcií Fortuny (IPO) a stanovena upisovací cena 4,3 EUR za jednu akcii. V rámci nabídky bylo prodáno celkem 18,2 milionu kusů akcií, včetně 2 milionů kusů akcií nových, což odpovídá celkovému objemu nabídky 78,26 mil. EUR. „Poptávka po emisi překonala prvotní očekávání Společnosti i jejího majoritního akcionáře a cena byla stanovena těsně pod horní hranicí indikovaného cenového rozpětí,“ uvedla Fortuna.

Akcie Fortuny v úvodu pražské burzy nicméně po výsledcích za 3Q ztrácely 0,5 % na ceně 101,50 Kč/akcie, aktuálně se pokles prohlubuje až na 1,75 % k úrovni 100 Kč/akcie.

Fortuna: Vybrané ukazatele hospodaření

(mil. EUR

9. měsíců 2009

9. měsíců 2010

Změna v %

Přijaté sázky

247,2

276,1

11,7 %

Hrubé výhry

59,2

66,5

12,4 %

-         online

10,1

15,3

51 %

-         pobočky

49,1

51,2

4 %

EBITDA

14,4

17,2

19 %

Čistý zisk

9,9

11,9

21 %


(mil. EUR

3. čtvrtletí 2009

3. čtvrtletí 2010

Změna v %

Přijaté sázky

75,8

84,5

11,4 %

Hrubé výhry

18,0

21,1

17,6 %

-         online

3,1

4,8

54 %

-         pobočky

14,8

16,3

10 %


(Zdroj: Fortuna, Bloomberg)

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y