Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV - Nova chce v Česku provozovat další televizní kanály, letos cíluje sledovanost 40 %

CETV - Nova chce v Česku provozovat další televizní kanály, letos cíluje sledovanost 40 %

2.2.2011 8:41, aktualizováno: 2.2. 10:45
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Skupina TV Nova, patřící společnosti CET 21, chce v České republice provozovat další televizní kanály. Usilovat by chtěla o vlastní televizní multiplex pro digitální vysílání. Na tiskové konferenci to včera řekl generální ředitel TV Nova Jan Andruško. CET 21 v současnosti v Česku kromě TV Nova a Nova Cinema provozuje kanály Nova Sport a českou verzi hudební televize MTV.

"Pracujeme na několika kanálech v této chvíli," řekl Andruško. Minimálně jeden by podle něj mohla Nova spustit, jakmile to trh umožní. Podrobněji se k možnému začátku vysílání nebo typu plánovaného kanálu nevyjádřil.

Andruško kritizoval, že skupina TV Nova nemá další vysílací licence, přestože jsou některé multiplexy prázdné. Ke zjednodušení distribuce by podle něj pro Novu bylo lepší, kdyby měla k dispozici vlastní digitální multiplex. "Je zjevné, že jsme vždycky měli a budeme mít o něj zájem," řekl šéf Novy.

Multiplex je označení balíčku televizních a rozhlasových programů a doplňkových služeb šířených v rámci digitálního vysílání. Samostatný multiplex mají například veřejnoprávní média, tedy Česká televize a Český rozhlas. TV Nova sdílí multiplex s programy TV Prima a TV Barrandov.

Nova včera také potvrdila sázku na tureckou telenovelu Tisíc a jedna noc, která uspěla na Slovensku, v Srbsku či Bulharsku a podle programové ředitelky Alexandry Ruzek "není důvod, aby se také v Česku nestala hitem". Ohromnou pozornost diváků i mediálních odborníků vzbudil vedle netypického žánru nového formátu zejména fakt, že jej Nova nasadí na každý všední den do hlavního vysílacího času, tedy od osmi hodin večer. "Chceme, aby si diváci zvykli, věříme, že si na Tisíc a jednu noc rychle vypěstují návyk," uvedla ke změně programová ředitelka Novy.

"Z mého pohledu je to jednoznačně odvážný experiment. Je to sice formát, který zaznamenal úspěch na Balkáně, ale je otázka, kde Balkán končí. To se teď ukáže," řekl Hospodářským novinám Štěpán Wolde ze společnosti At Media, která se specializuje na prodej reklamního času tematických televizních stanic. 

Šéf Novy včera neupřesnil, jakou sledovanost si od nového programového schématu slibuje. Andruško podle HN pouze uvedl, že chce udržet kumulovanou sledovanost svých stanic nad čtyřiceti procenty v cílové skupině diváků od patnácti do čtyřiapadesáti let.

(Zdroj: čtk, HN)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data