Poslanec a bývalý pražský primátor Pavel Bém (ODS) obvinil nové vedení Prahy v souvislosti s tunelem Blanka z "odborné nekompetentnosti" a z "fatálního selhání". V prohlášení, které zaslal ČTK, uvedl, že stavba dodržovala časový harmonogram a smluvně vázané náklady. Reagoval tak na informaci, že tunelový komplex bude až o deset miliard korun dražší, než město původně uvádělo, a že bude dokončen později, než město v minulosti slibovalo. Podle mluvčí magistrátu Terezy Krásenské bude Praha záležitost komentovat až poté, co bude mít v rukách podrobné zdůvodnění položek, které měly stavbu prodražit.
Tunel Blanka, který je součástí severozápadního úseku městského okruhu, měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy za technologie. Dalších 1,58 miliardy měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost.
Podle podkladů magistrátu by nyní měly být stavební práce dražší o pět miliard a technologie o více než miliardu. Inflace dílo zdraží o 3,5 miliardy a Praha zaplatí také o půl miliardy více na dalších nákladech. Celkem by tedy mělo dílo stát místo původních 27 miliard 37,1 miliardy korun.
Z údajů, které má ČTK k dispozici vyplývá, že o některých navýšeních vědělo už minulé vedení magistrátu, a to například o zdražení nového mostu v Troji. Bém přitom v minulosti trval na tom, že se stavba neprodraží a bude dokončena v původním termínu.
I nyní odmítl, že by měl informace o zdražení stavby. "Stavba tunelu Blanka navzdory mimořádným událostem, jakými byly propady půdy při ražbě, probíhala podle časového harmonogramu a ve smluvně vázaných nákladech," uvedl. Jediným nákladem navíc podle něj byla nařízení báňského úřadu o změně ražby po posledním propadu u Prašného mostu.
Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) v pondělí řekl, že při stavbě Blanky selhala kontrola magistrálu a jako zodpovědného označil magistrátní odbor městského investora.
Bém proti současnému vedení města přešel do protiútoku. Nelíbí se mu, že Praha snížila v návrhu rozpočtu částku určenou na budování tunelu, a že termín dokončení stavby bude podle Březiny v roce 2014. První řidiči měli přitom novou část okruhu vyzkoušet již příští rok. "Prodloužení výstavby tunelového komplexu vnitřního městského okruhu považuji za fatální selhání nového politického vedení města. Každý den navíc je obrovským zásahem do života stovek tisíc Pražanů," uvedl Bém.