Francouzská automobilka se v roce 2010 vrátila k čistému zisku 3,42 miliardy eur po čisté ztrátě 3,13 mld. EUR v roce 2009. Výsledek byl tak v souladu s konsensem analytiků 3,43 mld. EUR. Výše zisku společnosti zahrnuje také kapitálový příjem v hodnotě 3 mld. EUR z prodeje 14,9 % akcií švédského výrobce nákladních vozů . Výsledky potvrdily předběžná čísla, která firma zveřejnila na konci ledna.
Výnosy vzrostly o 16 procent na 39 mld. EUR díky rostoucí poptávce po levných modelech. Společnost uvedla, že chce do roku 2013 dosáhnout kladné marže 5 % a prodeje přesahujícího tři miliony vozů. 5% marže dosáhla firma naposledy v roce 2004.
Automobilka již dříve uvedla, že vloni její prodej stoupl o 14 procent na rekordních 2,63 milionu vozů. V roce 2009 prodala 2,31 milionu vozů, zhruba milion vozů pod stanoveným cílem. odhaduje, že globální automobilový trh letos poroste o 6 procent oproti roku loňskému. Společnost omezuje kapacitu domácí výroby kvůli stagnaci poptávky a slabšímu výhledu v západní Evropě, naopak navyšuje kapacity na rychle rostoucích trzích v Maroku a Indii.
„Výsledky Renaultu ukazují schopnost společnosti využít růstových příležitostí a zároveň posilovat svou rozvahu. Jsou slušným základem pro uvedení nového strategického plánu, řekl výkonný ředitel společnosti Carlos Ghosn, který je v čele firmy od roku 2005.
Firmou minulý měsíc otřásl špionážní skandál, kvůli kterému zbavila funkce tři vedoucí pracovníky. Špionáž se údajně zaměřovala na získání investičních plánů Renaultu v oblasti elektromobilů.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)