Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Groupon (-22 %) zklamal výsledky i výhledem, od úpisu ztratil 70 %. Podkopala jej slabá Evropa

Groupon (-22 %) zklamal výsledky i výhledem, od úpisu ztratil 70 %. Podkopala jej slabá Evropa

14.8.2012 9:15, aktualizováno: 14.8. 15:55
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Prodejce slevových kuponů Groupon se stal další mladou internetovou společností, která svými výsledky za druhé čtvrtletí a navíc i výhledem pro třetí čtvrtletí roku zklamala očekávání trhů. Groupon slabé tržby ve 2Q a opatrný výhled pro 3Q zdůvodnil vlivem slabé evropské ekonomiky a kolísáním směnných kurzů.

Tržby Grouponu se v meziročním srovnání zvýšily o 45 procent na 568,3 milionu dolarů a zaostaly za očekávání trhu 575,3 milionu dolarů. Hrubé fakturace, které ukazují, kolik firma získala od klientů, meziročně vzrostly o 38 procent, proti předešlému čtvrtletí klesly o zhruba pět procent na 1,29 miliardy USD z 1,35 mld. USD. Pro současné třetí čtvrtletí roku čeká Groupon tržby mezi 580 a 620 miliony USD, což trh přijal jako negativní vůči na trhu usazenému očekávání 607,4 milionu dolarů.

Čistý zisk Grouponu vystoupal na 28,4 milionu dolarů proti ztrátě 107,4 milionu před rokem, v přepočtu na akcii dosáhl osmi centů s podporou jednorázových položek 4c a při očekávání 3c. Hrubý zisk očištěný od nákladů na akciové odměny manažerům a další jednorázové položky by podle firmy činil 45 až 65 milionů dolarů, Wall Street však tady čekala výsledek 70 až 80 milionů dolarů. Pro třetí čtvrtletí roku očekává Groupon provozní výsledek 15 až 35 milionů dolarů, ve druhém čtvrtletí dosáhl 46,5 milionu dolarů nad očekáváním 43,9 mil. USD.

Akcie Grouponu v reakci na výsledky ukončily prodloužené obchodování se ztrátou 19,74 procenta na úrovni 6,06 USD/akcie. To je už 70 procent pod úrovní, na níž loni v listopadu Groupon vstupoval na trh. V úvodu řádného obchodování na Nasdaqu ztrácejí přes 22 % pod 5,9 USD/akcie.

Výsledky Grouponu a vývoj jeho akcií ukazují podobný obrázek jako u dalších mladých internetových firem ze segmentu sociálních sítí jako Zynga a Facebook. Ty debutovaly na burzách s velkou slávou, od té doby však nenaplňují očekávání, která do nich investoři vložili.

Groupon získává více než polovinu tržeb mimo Severní Ameriku a většinu z toho v Evropě, kde výnosy firmy podkopává ekonomický propad a slabší kurz eura a britské libry. Firma nedávno změnila v Evropě management a zavádí zde nové technologie, aby se dostala blíže k potenciálním zákazníkům, uvedl finanční ředitel Grouponu Jason Child. Ve druhém čtvrtletí roku firma zvýšila celkový počet aktivních zákazníků na 38 milionů z 36,9 milionu.


(Zdroj: Groupon, Bloomberg, CNBC)


Čtěte více:

Prodejce slevových kuponů Groupon snížil ztrátu a zvýšil příjmy, v aftermarketu +18 %
15.5.2012 9:41
Americký internetový prodejce slevových kuponů Groupon (11,74 USD, 18,...
O tři měsíce později… a o 40 % níže. Před jakými riziky stojí Facebook dnes?
13.8.2012 17:23
Když byly při květnovém vstupu Facebooku na americký trh Nasdaq akcie...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
14:30USA - Empire State Manufacturing index
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m