Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ÚOHS snížil Telefónice CR pokutu na 92 mil. Kč

ÚOHS snížil Telefónice CR pokutu na 92 mil. Kč

3.1.2013 10:20, aktualizováno: 3.1. 10:40
Autor: ČTK

Aktualizováno

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj snížil o více než milion pokutu za věrnostní rabaty pro Telefóniku CR. Firma má zaplatit 91,9 milionu za chování Českého telecomu z let 2001 a 2002. ČTK to dnes řekl Rafaj. 

Předseda ÚOHS oproti rozhodnutí svých podřízených z října minulého roku nesouhlasil s tím, že by měla firma v tomto rozhodnutí být pokutována i za to, že nahlásila nesprávnou výši obratu, na jehož základě se vypočítává sankce za protisoutěžní jednání. Úřad tuto skutečnost původně zařadil mezi přitěžující okolnosti a pokutu příslušně navýšil. 

Podle druhostupňového rozhodnutí však měla být sankce za nahlášení nepravdivých informací zpracována jako samostatná procesní pokuta, nikoli začleněna do pokuty za zneužití dominance. 

Bývalý Český Telecom, jehož je Telefónica právním nástupcem, se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když s téměř 3000 podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal. 

"Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom," uvedl Rafaj. 

Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a rovněž aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence. 

"Tímto jednáním došlo v období, kdy existoval veřejný zájem na liberalizaci telekomunikačního sektoru, k narušení hospodářské soutěže. A to nejen vytvořením bariéry pro rozvoj konkurence, ale i cenovou diskriminací podnikatelských subjektů, které s účastníkem řízení uvedené smlouvy neuzavřely," uvedl Rafaj. 



 Podle něj získali jednotliví zákazníci od firmy v dominantním postavení různé slevy či výhody za závazek odebírat služby či předem stanovené množství služeb. Podle ÚOHS šlo o zakázané věrnostní rabaty a obchodní politika Českého Telecomu vedla k narušení hospodářské soutěže, což znesnadnilo vstup alternativních operátorů na trh. 

Původně firma měla zaplatit 81,7 milionu korun. Krajský soud v Brně ale případ vrátil znovu na ÚOHS. Ten se zabýval znovu především výší a odůvodněním pokuty, kterou tehdy zvýšil na 93,1 milionu.


Čtěte více:

Ústavní soud potvrdil pokutu 205 mil. Kč z roku 2005 pro Telefónicu za zneužití dominantního postavení
16.1.2012 15:48
Telefónica CR neuspěla u Ústavního soudu se svou stížností proti pokut...
Telefónice CR opět hrozí pokuta za zneužití dominantního postavení, může to být 81,7 mil. Kč i víc
27.1.2012 15:41
Pokuta 81,7 milionu korun, kterou uložil v roce 2004 Českému Telecomu ...
Telefónica CR dostala od ÚOHS pokutu 93 mil. Kč, podá rozklad
17.10.2012 13:27
Tuzemský telekomunikační operátor Telefónica Czech Republic dostal od ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data