Nejhodnotnější značkou na světě je s hodnotou 87 miliard USD. Za ním následuje jeho hlavní konkurent . Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou, je značka Ferrari, vyplývá . Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti Brand Finance.
měl loni extrémní rok. Jeho tržní hodnota vzrostla z 350 miliard USD na 600 miliard USD a pak znovu klesla na 400 miliard USD. Navzdory novému iPhonu a iPadu firma ztrácí v konkurenci se Samsungem a ten se mu nebezpečně přibližuje. Hodnota značky podle Brand Finance stoupla za rok o 24,2 procenta. Hodnota značky ale vzrostla až o 54 procent a se tak vyšplhal na druhou pozici z šesté.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení síly značky, která bere v úvahu i další finanční ukazatele, jako čistá marže, průměrný příjem na zákazníka, marketingové a reklamní výdaje či kvalitativní ukazatele, jako vliv značky a věrnost. Díky tomu se na první pozici dostala značka Ferrari, která patří italské automobilce . Ferrari je pouze specializovaným výrobcem sportovních aut a svou velikostí a firemní hodnotou nemůže konkurovat nadnárodním značkám.
Čtyři z pěti nejhodnotnějších firem světa jsou z technologického a internetového sektoru. V žebříčku nejvlivnějších je však jedinou značkou z tohoto sektoru , který tak jako jediný má zastoupení v první pětici obou žebříčků.
Brand Finance zveřejňuje svůj žebříček 500 nejhodnotnějších firem světa pravidelně každý rok. Firma zatím nezveřejnila pořadí všech 500 firem. Celkový žebříček a další podrobnosti mají být podle jejích internetových stránek zveřejněné 28. února.
Nejhodnotnější firmy světa:
1. | | 87,3 |
2. | | 58,8 |
3. | | 52,1 |
4. | | 45,5 |
5. | Walmart | 42,3 |
Nejvlivnější značky světa:
1. | Ferrari |
2. | |
3. | |
4. | PwC |
5. | Hermés |
(Zdroj: čtk, WTR, Brand Finance)