Německá letecká společnost v loňském roce snížila provozní zisk o 36 procent na 524 milionů eur, především kvůli drahým pohonným hmotám a mimořádným výdajům. V letošním roce čeká návrat k jeho růstu díky očekávanému poklesu nákladů na paliva. Společnost přitom uvedla, že prostor pro růst zisku může být kvůli ekonomickým problémům a nákladům na restrukturalizaci pouze nízký.
"Neměli bychom mít pro 2013 příliš vysoká očekávání," řekl novinářům generální ředitel aerolinek Christoph Franz. Cílem aerolinek je do roku 2015 za pomoci restrukturalizačního programu nazvanému SCORE zvýšit provozní zisk na 2,3 miliardy eur. Součástí restrukturalizace je propuštění 3500 zaměstnanců, modernizace nízkonákladových aerolinek Germanwings a společné zadávání zakázek pro všechny přepravce ze skupiny .
Náklady na paliva se v loňském roce zvýšily o 18 procent na 7,39 miliardy eur, letos společnost očekává jejich pokles na 7,2 miliardy eur. „Náklady na paliva zůstanou nadále vysoko, očekávaný pokles v letošním roce je pro nás ale úlevou,“ řekl CFO Simone Menne. obnoví svůj letový park objednávkou stovky efektivnějších letounů od evropského výrobce Airbus, dále koupí 8 letadel amerického výrobce . Celková cena objednaných letadel činí zhruba 9 miliard eur. Kvůli investici společnost pozastavila výplatu dividendy ze zisku roku 2012.
Aerolinky rovněž potvrdily, že se loni vrátily k čistému zisku 990 milionů eur ve srovnání s předloňskou ztrátou 13 milionů eur. Hospodaření podpořil zisk 630 milionů eur z prodeje akcií ve firmě Amadeus IT Holding. Letos proto očekává pokles čistého zisku. „Roky 2013 a 2014 budou těžké kvůli zavádění a pokračování v restrukturalizačním procesu,“ uvedl CEO Christoph Franz.
je největší leteckou společností v Německu a podle počtu cestujících a příjmů rovněž v Evropě. Vlastní také nízkonákladovou skupinu Germanwings a aerolinie Austrian Airlines, Swiss a Brussels Airlines. Je členem letecké aliance Star Alliance.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)