Skupina Centropol letos investuje do rozjezdu vlastního virtuálního mobilního operátora 100 milionů korun. Spustit ho chce ve druhé polovině letošního roku. Novinářům to dnes řekl obchodní ředitel a člen představenstva společnosti Centropol Energy Lukáš Pokrupa.
"Spuštění mobilního operátora plánujeme ve druhé polovině roku, přesněji od prvního září. Chceme služby nabízet našim stávajícím, ale i zcela novým zákazníkům," řekl Pokrupa s tím, že na podporu rozjezdu nové služby počítá skupina s dalšími marketingovými výdaji v řádu desítek milionů korun.
Podle Pokrupy reálně cílí na jeden milion zákazníků. To je zhruba počet členů domácností, které nyní od Centropolu odebírají elektřinu nebo zemní plyn. Nárůst však bude i kvůli technologickým limitům postupný, společnost chce získávat deset až 20 tisíc nových čísel měsíčně.
Centropol bude nabízet klasické služby, tedy hlasové, datové i roamingové, současným mobilním operátorům chce konkurovat hlavně nižší cenou. "Zákazníci u nás ušetří řádově desítky procent. Takovým snem je, že bychom jim nabídli volání v rámci Centropolu zdarma," prozradil Pokrupa. Dodal, že v roce 2014 rozšíří mobilní služby také o pevné linky.
Na začátku roku společnost založila dceřinou firmu Centropol Telecom s.r.o., nyní vrcholí vyjednávání s mobilním operátorem, v jehož síti by měl Centropol působit. "Jsme před podpisem smlouvy. S kým konkrétně, ale nyní ještě sdělovat nebudu," uvedl Pokrupa. Vyloučil však, že by jednali s Telefónikou.
V současnosti má největší český alternativní dodavatel elektřiny a zemního plynu celkem 330.000 zákazníků, do konce roku jich chce mít 400.000. V roce 2012 společnost navýšila tržby meziročně o čtvrtinu na 5,9 miliardy korun, zisk před zdaněním dosáhl 520 milionů korun. Letos plánuje překonat sedmimiliardovou hranici tržeb.