Čínský trh s chytrými telefony ve druhém čtvrtletí po šesti růstových kvartálech klesl. Meziročně se odbyt snížil o čtyři procenta na 69 milionů kusů. Vyplývá to z údajů analytické společnosti International Data Corporation (IDC). V důsledku slabší poptávky se snížil odbyt hned čtyř z pěti největších značek.
Americká společnost , která se na čínském trhu chytrých telefonů umístila pátá, zaznamenala ve druhém čtvrtletí meziroční pokles odbytu o 1,3 procenta na 9,6 milionu kusů. Pokles byl slabší než v prvním čtvrtletí, kdy firma v Číně prodala o devět procent méně smartphonů. Podle agentury Reuters je to díky úpravám cen iPhonu 16 a 16 Pro, na které se vztahují vládní dotace. Podíl společnosti na trhu se v červnu zvýšil na 13,9 procenta z březnových 13,7 procenta.
Čínská společnost Huawei se po více než čtyřech letech vrátila na pozici největšího prodejce mobilních telefonů s tržním podílem 18,1 procenta. Technologický gigant se sídlem v Šen-čenu dodal ve druhém čtvrtletí 12,5 milionu telefonů, což ale představuje meziroční pokles o 3,4 procenta.
Další čínská firma Xiaomi, které patří čtvrté místo, je jediným výrobcem chytrých telefonů, který v posledním čtvrtletí zaznamenal růst odbytu. Společnost Vivo, jež obsadila druhou příčku, zaznamenala pokles odbytu o 10,1 procenta,, což je nejstrmější propad mezi pěti nejprodávanějšími značkami.
Výrazné zvýšení poptávky po chytrých telefonech není v nejbližší době pravděpodobné a trh se bude ve druhé polovině roku pohybovat ve složitějším prostředí, uvedl analytik Arthur Guo ze společnosti IDC.
Celosvětový odbyt chytrých telefonů se v letošním druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o procento na 295,2 milionu přístrojů.