Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Andrej Babiš koupil mediální dům Mafra

Andrej Babiš koupil mediální dům Mafra

26.6.2013 16:18, aktualizováno: 26.6. 16:37
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Miliardář Andrej Babiš koupil společnost Mafra, která vydává celostátní deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny a provozuje řadu dalších médií jako server IDNES.cz či hudební televizi Óčko. Uzavření dohody s dosavadním vlastníkem mediálního domu, německou společností Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft (RBVG), oznámila společnost v tiskové zprávě.

"Skupinu MAFRA považuji za velmi silného hráče na českém mediálním trhu, především v oblasti seriózní žurnalistiky. Její akvizice bude mít pro naši mediální divizi řadu synergií a umožní nám hledat další nákladové úspory například při fungování našeho týdeníku 5plus2," sdělil v tiskové zprávě Babiš. Transakce ještě podléhá schválení příslušných úřadů na ochranu hospodářské soutěže. Obě strany se dohodly nezveřejňovat další podrobnosti o transakci.

Vydavatelská skupina si podle předsedy představenstva RBVG Karla Hanse Arnolda za poslední dvě desetiletí vybudovala silnou pozici v odvětví vydávání novin, digitálních médií, tiskáren a televizního trhu. "Jsem přesvědčen, že skupinu MAFRA čeká na českém mediálním trhu úspěšná budoucnost. Společnost prodáváme ze strategických důvodů, abychom mohli investovat do různých nových aktivit. Přeji novému majiteli a také všem kolegům hodně úspěchů a vše nejlepší," dodal Arnold.

Dnešní zpráva přichází pouhý den poté, co deník E15 přinesl zprávu, že Babiš podepsal smlouvu na koupi české pobočky vydavatelství Ringier Axel Springer za více než 4 miliardy korun. Mluvčí Babišovy skupiny Agrofert Holding Karel Hanzelka ale již včera zprávu dementoval s tím, že prý "nezakládá na pravdě a je výsledkem spekulací". Sám Babiš v pondělí v podvečer na svém twitterovém účtu napsal: "Zítra asi něco koupím". Podle Hanzelky ale toto vyjádření nemělo žádnou souvislost s vydavatelstvím Ringier Axel Springer.

Babiš nedávno uvedl, že chce mít do tří let největší vydavatelství v zemi. V oblasti médií je už miliardář majitelem AGF Media, které vydává týdeník 5plus2 (dříve 5+2 dny). V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly. V minulosti se Babiš zajímal také třeba o TV Pětka nebo skupinu Centrum Holdings, která provozuje portál Centrum.cz nebo zpravodajský server Aktuálně.cz. 

Andrej Babiš ale má i politické ambice. Stojí v čele hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby. Silná mediální základna by tak pro něj podle ČTK byla výhodou. 

Babiš je ale především znám jako majitel skupiny Agrofert, která je jedničkou českého zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického. Agrofert má zhruba 250 dceřiných společností, v nichž pracuje asi 28.000 zaměstnanců. Nekonsolidované tržby skupiny loni činily 202 miliardy korun.

(Zdroj: Agrofert, ČTK, E15)


Čtěte více:

Babišův Agrofert vstupuje na německý potravinářský trh, koupí řetězec pekáren Lieken
25.2.2013 15:03
Skupina Agrofert Holding tuzemského podnikatele Andreje Babiše koupí o...
Babiš v LN: Stát bych řídil jako Agrofert. ANO 2011 může ve volbách získat 15 %
15.4.2013 10:02
Šéf politického hnutí ANO 2011 Andrej Babiš, majitel zemědělsko-chemic...
Babiš chce investovat 25 miliard korun v chemickém průmyslu
30.5.2013 9:14
Skupina Agrofert Holding miliardáře Andreje Babiše plánuje v příštích ...
Miliardář Babiš popírá, že koupil vydavatelství Ringier
25.6.2013 8:42
Miliardář Andrej Babiš popírá, že by podepsal smlouvu na koupi české p...

Váš názor
  •  
    27.6.2013 10:37

    Pozor budoucí český Berlusconi. Vybudoval firmu z nuly. Cha cha, to je ale borec.
    berta
  • ještě mi přijde jako dobrej fór
    26.6.2013 17:15

    psát v souvislosti s MF o seriozní žurnalistice
    Bo
  •  
    26.6.2013 16:27

    základ pro vstup do politiky ovládnout média a sto krát psaná lež je pravda.
    Deny:-)
    •  
      26.6.2013 16:30

      tož v MF a LN se nic nemění :))
      mša
      • Mša
        26.6.2013 17:00

        Slečna radši rudé právo?
        Velkamedvědice
        • Re: Mša
          26.6.2013 17:19

          nečtu MF, LN, RP. Spokojen?
          mša
          • ok
            26.6.2013 18:30

            ...a co tedy čteš?
            db
            • Re: ok
              26.6.2013 18:34

              Blesk
              mša
              • AHA
                26.6.2013 18:40

                tak to vysvětluje ty tvoje kvalifikované, barevné a rychlé reakce ,které tu trousíš :-)
                AMN
                • Re: AHA
                  26.6.2013 19:05

                  to jo. Hele, podle výzkumu CVVM věří v červnu parlamentní "stojedničce" 18% občanů. Hustý, že?
                  mša
              • aha
                26.6.2013 18:37

                ...to taky čtu. Aha a Metro páč je zadarmo.
                db
          • mša
            26.6.2013 17:51

            Aha. Takže jen papouškuješ, jak tam lžou, aniž bys je četla. Rozumím. Je to cool.
            Velkamedvědice
            • Re: mša
              26.6.2013 17:59

              nečtu. Ale četla jsem v předvolební masáži :). Cpali mi je příbuzní :))
              mša
              • hm
                26.6.2013 18:05

                mít příbuzné, kteří čtou tisk v kterém se lže , to není zrovna výhra, že ? Je ale fakt, že osobnost, která se nechá "nacpat"tiskem , asi nebude oplývat vlastním egem, kterým se tu prezentuje ,že ?
                AMN
                • Re: hm
                  26.6.2013 18:16

                  když to máš těžké, Aminko, některé příbuzné si člověk sám nevybírá. Ale pokud je můj názor zajímá, sdělím ho. V tomto případě dokonce s potěšením.
                  mša
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data