Výkon americké divize německé automobilky je "katastrofa" a situace firmy na americkém trhu se nezlepší dříve než v roce 2016. Řekl to dnes šéf závodní rady a člen dozorčí rady koncernu Bernt Osterloh. Majitel české Škody Auto potřebuje pro druhý největší světový trh více modelů a rychlejší rozhodování, uvedl Osterloh podle agentury Reuters.
je sice největším prodejcem automobilů v Evropě a Číně, firma ale pořád nepochopila, jak by mohla uspět ve Spojených státech, řekl Osterloh novinářům ve Wolfsburgu. Zopakoval nedávnou kritiku nového šéfa americké divize Michaela Horna, podle něhož ústředí koncernu nevěnuje pozornost dynamice tamního trhu.
Automobilka dosadila do čela americké divize Horna minulý měsíc. Prodej značky v USA loni klesl o 6,3 procenta a firmu kvůli tomu odsunula japonská Subaru na desátou příčku amerického trhu.
Tento měsíc generální ředitel Martin Winterkon oznámil plán investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard USD (142 miliard Kč) a představit sportovně-užitkový vůz vytvořený pro místní trh. Osterloh poukázal dnes na to, že kromě SUV potřebuje v USA i vozy typu pick-up. Podle Osterloha pravděpodobně povedou Winterkorn v roli CEO a Pieach v roli šéfa představenstva skupinu do roku 2018.
Největší evropská automobilka chce do roku 2018 zvýšit prodej své značky a luxusní značky v USA na jeden milion vozů. Loni tam prodala 600.000 vozů.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)