Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Kostkované šátky Burberry pořád letí; Akcie od odchodu bývalé CEO do Applu vyskočily o 26 %

Kostkované šátky Burberry pořád letí; Akcie od odchodu bývalé CEO do Applu vyskočily o 26 %

16.04.2015 13:19
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Tradiční kostkovaný vzor typický pro britskou značku proslulou hlavně svými šálami, šátky a béžovými trenčkoty zákazníky stále táhne. Ba co víc, lidé se jak se zdá Burberry stále nemohou nabažit. A potvrzují to i aktualizované tržby za pololetí do 31. března 2015. Poptávka po šálách a pláštích je stále velmi silná a dopomohla Burberry k nárůstu příjmů v posledních šesti měsících o 9 %. Příjmy z maloobchodu se zvýšily dokonce o 13 %. Britská společnost zaznamenala dvouciferný procentní růst jak v Americe a Evropě, tak i na Blízkém Východě a v Africe. A prodeje na online platformách se překonávaly ve všech regionech.

Vypadá to tak, že Burberry zvyšující se množství kostkovaných šál a šátků na ulicích po celém světě zatím nijak neškodí. Vynikajících výsledků dosáhla britská značka i navzdory nejisté geopolitické situaci a pohybům měnových kurzů. Podle CEO Burberry Christophera Baileyho reagovali zákazníci velice pozitivně na produktové inovace zvláště v jádru Burberry byznysu, tedy právě šátcích a pláštích britské výroby. Společnost pokračovala v investicích do online platformy a digitálního trhu a otevřela mimo jiné obchody v Japonsku a Los Angeles. A Burberry se nebojí ani přetrvávajících vnějších výzev.

Burberry graph 2.png

Akcie Burberry na včerejší oznámení výsledků reagovaly růstem.

Bolavým místem byl pro Burberry trh v Hongkongu. Zdejší tržby byly ovlivněny demonstracemi I následným omezením cestování mezi Hongkongem a čínskou pevninou. Slabší tržby v Hongkongu vykompenzovaly vynikající výsledky v USA. Celkově v Asii tržby zaznamenaly 7% nárůst díky zájmu o produkty Burberry v pevninské Číně a Jižní Korey. Na rozdíl od LVMH Burberry oznámilo, že se chystá upravit ceny v reakci na fluktuace měnových kurzů a to v závislosti na jednání přímé konkurence, za kterou považují značky Prada, Louis Vuitton (LVMH) a Gucci (Kering). I když Louis Vuitton oznámil tento týden, že změny v cenové politice nechystá, analytikům neuniklo mírné zvýšení cen o 3 až 4 % od začátku tohoto roku. Vypadá to, že místo zlevňování na asijských trzích, se chystá jít jinou cestou přibližování cen.

V květnu loňského roku se o Burberry hodně mluvilo v souvislosti s odchodem bývalé šéfky retailu Angely Ahrendts do společnosti Apple. Pozici po Ahrendts převzal Christopher Bailey, který momentálně působí na pozici CEO i CCO a analytici ho evidentně milují. Akcie Burberry v posledním roce vyskočily o více než 26 %. I přes pochybnosti mnoha expertů z odvětví Bailey dokázal, že obě funkce zvládá a navázal tam, kde Ahrendts přestala. Středeční čísla to jen dokazují. Bailey se jednoduše vrátil zpět k základům Burberry byznysu, tedy plášťům a šátkům a tato strategie se osvědčila. V nedávné době se dokonce stalo Burberry terčem spekulací o převzetí.

Silnou stránkou společnosti je schopnost porozumět tomu, že technologie a digitální platformy jsou nedílnou součástí nákupní zkušenosti dnešního zákazníka. Soustředí se tak na zážitek zákazníka z nákupů od začátku do konce, spíše než pouze na koncový produkt. Vydařila se také reklamní kampaň, ve které se objevily světoznámé britské modelky Kate Moss a Cara Delevingne. Přestože některé trhy jsou samozřejmě i pro Burberry problémovější než jiné, Burberry to pravděpodobně nezabrání v krátkodobém a střednědobém horizontu dosahovat značného růstu.

Burberry graf.jpg

Zdroj: BI, FT, Reuters


Čtěte více:

Hvězda Michaela Korse oficiálně padá
13.04.2015 16:55
Když světoznámý designér oděvů a módních doplňků Michael Kors zakládal...
LVMH – Američanům zachutnal koňak Hennessy, móda zklamala
15.04.2015 12:54
Francouzský holding luxusních značek Louis Vuitton Moët-Hennessy oznám...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.10.2025
17:22Na trhu se neodměňuje za dosažené, ale za nedosažené. A odměnou je pokles valuací
17:05PODCAST Týdenní výhled: Inflace, bankovní nervozita a výsledky Tesly i Netflixu  
16:05Klíčové výsledky týdne: Netflix sází na obsah, Tesla čelí tlaku, GM mění strategii  
13:02Ponorková divize Thyssenkruppu se oddělila a vyplula na burzu, akcie prudce vzrostly
12:01Vstup do nového týdne je pozitivní, Francii ale kazí den horší rating  
11:58Investice do DIP nabírají na tempu. Letos podle AKAT překoná 200 tisíc smluv
11:46BNP Paribas (-10 procent) může čelit až miliardovým nárokům kvůli její roli v genocidě v Súdánu
11:44Cloud od Amazonu měl výpadek. Nefungovala řada webů a aplikací
10:33Kering snižuje zadlužení, kosmetickou divizi prodá L´Oréalu za 4 miliardy eur
10:13Bilionová AI bublina? Investoři se neshodnou na budoucnosti této technologie
10:05Růst čínské ekonomiky byl ve třetím čtvrtletí nejpomalejší za rok
8:48Výkup ČEZ jako strategická priorita, snížený rating Francie a prodej kosmetiky Keringu do L'Orealu  
8:44Rozbřesk: O zalezlých švábech, výpadcích amerických dat a nižším ratingu Francie
6:09Kdy vstoupí OpenAI jako největší neobchodovaná firma na akciový trh?
19.10.2025
15:36Růst poptávky po energiích v čele s datacentry zajistí, že fosilní paliva budou ještě dlouho dominovat, předpovídá McKinsey
8:57Víkendář: AI, technofeudalismus a už ne tak dobrá rada pro studium
18.10.2025
14:51Datacentra žízní po vodě. To je problém pro třetinu Evropy
8:52Víkendář: Pokaždé si lidé říkali, že pracovní místa budou zničena novými technologiemi…
17.10.2025
22:02Wall Street rostla poté, co Trump mírnil svůj postoj vůči Číně  
17:36Ztráta zodpovědnosti je na dluhopisech vidět. Jak je na tom Čína?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - HDP, y/y
4:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
4:00Čína - Průmyslová výroba, y/y