Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Kostkované šátky Burberry pořád letí; Akcie od odchodu bývalé CEO do Applu vyskočily o 26 %

Kostkované šátky Burberry pořád letí; Akcie od odchodu bývalé CEO do Applu vyskočily o 26 %

16.04.2015 13:19
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Tradiční kostkovaný vzor typický pro britskou značku proslulou hlavně svými šálami, šátky a béžovými trenčkoty zákazníky stále táhne. Ba co víc, lidé se jak se zdá Burberry stále nemohou nabažit. A potvrzují to i aktualizované tržby za pololetí do 31. března 2015. Poptávka po šálách a pláštích je stále velmi silná a dopomohla Burberry k nárůstu příjmů v posledních šesti měsících o 9 %. Příjmy z maloobchodu se zvýšily dokonce o 13 %. Britská společnost zaznamenala dvouciferný procentní růst jak v Americe a Evropě, tak i na Blízkém Východě a v Africe. A prodeje na online platformách se překonávaly ve všech regionech.

Vypadá to tak, že Burberry zvyšující se množství kostkovaných šál a šátků na ulicích po celém světě zatím nijak neškodí. Vynikajících výsledků dosáhla britská značka i navzdory nejisté geopolitické situaci a pohybům měnových kurzů. Podle CEO Burberry Christophera Baileyho reagovali zákazníci velice pozitivně na produktové inovace zvláště v jádru Burberry byznysu, tedy právě šátcích a pláštích britské výroby. Společnost pokračovala v investicích do online platformy a digitálního trhu a otevřela mimo jiné obchody v Japonsku a Los Angeles. A Burberry se nebojí ani přetrvávajících vnějších výzev.

Burberry graph 2.png

Akcie Burberry na včerejší oznámení výsledků reagovaly růstem.

Bolavým místem byl pro Burberry trh v Hongkongu. Zdejší tržby byly ovlivněny demonstracemi I následným omezením cestování mezi Hongkongem a čínskou pevninou. Slabší tržby v Hongkongu vykompenzovaly vynikající výsledky v USA. Celkově v Asii tržby zaznamenaly 7% nárůst díky zájmu o produkty Burberry v pevninské Číně a Jižní Korey. Na rozdíl od LVMH Burberry oznámilo, že se chystá upravit ceny v reakci na fluktuace měnových kurzů a to v závislosti na jednání přímé konkurence, za kterou považují značky Prada, Louis Vuitton (LVMH) a Gucci (Kering). I když Louis Vuitton oznámil tento týden, že změny v cenové politice nechystá, analytikům neuniklo mírné zvýšení cen o 3 až 4 % od začátku tohoto roku. Vypadá to, že místo zlevňování na asijských trzích, se chystá jít jinou cestou přibližování cen.

V květnu loňského roku se o Burberry hodně mluvilo v souvislosti s odchodem bývalé šéfky retailu Angely Ahrendts do společnosti Apple. Pozici po Ahrendts převzal Christopher Bailey, který momentálně působí na pozici CEO i CCO a analytici ho evidentně milují. Akcie Burberry v posledním roce vyskočily o více než 26 %. I přes pochybnosti mnoha expertů z odvětví Bailey dokázal, že obě funkce zvládá a navázal tam, kde Ahrendts přestala. Středeční čísla to jen dokazují. Bailey se jednoduše vrátil zpět k základům Burberry byznysu, tedy plášťům a šátkům a tato strategie se osvědčila. V nedávné době se dokonce stalo Burberry terčem spekulací o převzetí.

Silnou stránkou společnosti je schopnost porozumět tomu, že technologie a digitální platformy jsou nedílnou součástí nákupní zkušenosti dnešního zákazníka. Soustředí se tak na zážitek zákazníka z nákupů od začátku do konce, spíše než pouze na koncový produkt. Vydařila se také reklamní kampaň, ve které se objevily světoznámé britské modelky Kate Moss a Cara Delevingne. Přestože některé trhy jsou samozřejmě i pro Burberry problémovější než jiné, Burberry to pravděpodobně nezabrání v krátkodobém a střednědobém horizontu dosahovat značného růstu.

Burberry graf.jpg

Zdroj: BI, FT, Reuters


Čtěte více:

Hvězda Michaela Korse oficiálně padá
13.04.2015 16:55
Když světoznámý designér oděvů a módních doplňků Michael Kors zakládal...
LVMH – Američanům zachutnal koňak Hennessy, móda zklamala
15.04.2015 12:54
Francouzský holding luxusních značek Louis Vuitton Moët-Hennessy oznám...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
24.01.2020
14:53Chalaux: Překvapivě hladké vysvětlení jedné ekonomické záhady
13:35PFNonwovens a.s. - Kalendář zveřejňovacích povinností 2020
12:55Perly týdne: ČNB a bankroty centrálních bank, návrat Grahama a my radši ve svém
12:13Intelu (+5,6 %) pomohla datová centra, potěšil roční prognózou
11:21Michl navrhne, aby ČNB více investovala do zelených dluhopisů
11:01Nejistota ohledně fúze operátorů v USA se promítla do tržeb Ericssonu (-9 %)
10:35Firmy v průmyslu už trápí spíše nedostatečná poptávka než nedostatek lidí (komentář analytika)
10:22Bývalý šéf Wells Fargo zaplatí za skandál s falešnými účty
10:13Akcie se vracejí nahoru. WHO tlumí strach, evropská data dopadla smíšeně  
10:09Pražská burza: Výhled na rok 2020 (komentář analytika)  
9:15Rozbřesk: ECB zahájila revizi své politiky
9:14Spotřebitelé v Česku v lednu méně věřili ekonomice
8:58Obětí viru přibývá, globální stav nouze to ale není. Evropské akcie mohou v úvodu růst  
5:59Ropná dekáda: Proč už ropné šoky nejsou, co bývaly?  
23.01.2020
22:04Wall Street umazala ztráty, Netflix +7 %
17:28Henry Ford a dividendová třídní válka
17:03Euro padá po ECB, která neudělala vůbec nic  
16:39Dimon: Centrální banky přifukují bublinu na státním dluhu, záporné sazby „neskončí dobře“
15:13ECB je lehce optimističtějí, startuje revizi měnové politiky
13:56ECB zahajuje strategickou revizi své politiky, sazby dnes nemění

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
0:30JP - CPI, y/y
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - PMI v průmyslu