Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Hvězda Michaela Korse oficiálně padá

Hvězda Michaela Korse oficiálně padá

13.04.2015 16:55
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Když světoznámý designér oděvů a módních doplňků Michael Kors zakládal v roce 1981 stejnojmennou společnost, určitě nečekal, že stejně rychle jako půjde jeho značka nahoru, bude najednou málo „cool“. Trh s luxusním zbožím je z velké části o uchování jistého statusu. Značka musí přesvědčit zákazníky, že stojí za to si připlatit za jejich produkty. Jak se ale zdá, Michael Kors, donedávna vnímán jako jedna z nejúžasnějších značek v módním průmyslu, o tento status přišel.

Akcie Michael Kors si nevedou zrovna nejlépe a analytici z Morgan Stanley se rozhodli odebrat tuto společnost ze seznamu nejlepších investičních nápadů. Ještě v lednu přitom tato banka Michaela Korse zařadila mezi 9 nejlepších akcií v Americe. Kimberly Greenberger z Morgan Stanley to tehdy odůvodnila tím, že předpokládá mnoho možných cest růstu. Ať už z hlediska geografického nebo expanze jednotlivých kategorií. Morgan Stanely předpokládal ve výhledu 12% růst v horizontu 3 let. Ten měl do společnosti Michael Kors napumpovat příjmy napříč kategoriemi i světadíly.


Něco je špatně

V posledních letech si Kors užíval neskutečného nárůstu popularity. Oblibu si získaly hlavně kabelky a hodinky Ale v poslední době tento růst zpomalil a společnost oznámila slabší výhled do budoucna. Hodnota akcií Michael Kors spadla jen za poslední rok o 37 %.

Kors.png
Pád akcií Michael Kors v posledním roce

Jak se ukázalo již mnohokrát v minulosti a Michael Kors to opět jen potvrdil, příliš rozšířená distribuce a popularita je na trhu trendy módních značek polibkem smrti. Na problém přílišného zaplavení trhu produkty Michael kors upozorňovala již v únoru i analytička Oppenheimer & Co Anna Andreeva, koneckonců období vynikajících výsledků netrvá většinou ani v maloobchodu věčně. U dražších značek cílených na mladší spotřebitele to platí dvojnásob. Expert módního průmyslu Robin Lewis přirovnal dokonce na svém blogu Michaela Korse ke značce Tommy Hilfiger, která dosáhla vrcholu koncem 90. let. Kdo si kupuje něco u Michaela Korse platí v podstatě prémii za to, že budou vlastnit něco od Michaela Korse, platí tedy jakousi prémii za značku. Ve chvíli, kdy například takovou kabelku od Korse má každý, přestává být přitažlivá. Stejný problém v minulosti řešily i značky Juicy Couture, Coach, ale i další.

Michael Kors jako společnost zastřešuje značky různých cenových úrovní. Tato strategie není v módním průmyslu nijak ojedinělá a má i nesporná pozitiva. Krátkodobě se značka přiblíží a zpřístupní většímu spektru zákazníků, z dlouhodobého hlediska však může mít i své stinné stránky. Může totiž brand poškodit. Michael Korrs provozuje jednak značku spadající do dražších nákupních ulic a obchodních domů, zároveň pak značku střední cenové úrovně a značku pro outlety. Na svých webových stránkách tak prodává jednak například šaty dostupnějších kolekcí MICHAEL Michael Kors již kolem 100 USD, na stejných stránkách pod hlavičkou luxusnější verze Michael Kors Collection najdete i šaty za téměř 12000 USD. Pro zákazníka, který si kupuje takové šaty za 100 USD to může působit pozitivně a dodat mu ten patřičný pocit výjimečnosti. Otázkou ovšem zůstává, zda bude exkluzivitu stále pociťovat i ten, kdo si bude chtít koupi šaty v přepočtu za statisíce českých korun.

Podle Lewise pak může dojít k situaci, kdy se ze segmentů v tomto složení stanou konkurenti a ten levnější segment doslova požere ten dražší konec spektra značek. Navíc zákazník samozřejmě nezaplatí 300 USD za kabelku, kterou si v outletu koupí za polovinu ceny. A to nemluvíme o slevách.

Zdroj: BI, BBG, Michael Kors


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.10.2025
17:22Na trhu se neodměňuje za dosažené, ale za nedosažené. A odměnou je pokles valuací
17:05PODCAST Týdenní výhled: Inflace, bankovní nervozita a výsledky Tesly i Netflixu  
16:05Klíčové výsledky týdne: Netflix sází na obsah, Tesla čelí tlaku, GM mění strategii  
13:02Ponorková divize Thyssenkruppu se oddělila a vyplula na burzu, akcie prudce vzrostly
12:01Vstup do nového týdne je pozitivní, Francii ale kazí den horší rating  
11:58Investice do DIP nabírají na tempu. Letos podle AKAT překoná 200 tisíc smluv
11:46BNP Paribas (-10 procent) může čelit až miliardovým nárokům kvůli její roli v genocidě v Súdánu
11:44Cloud od Amazonu měl výpadek. Nefungovala řada webů a aplikací
10:33Kering snižuje zadlužení, kosmetickou divizi prodá L´Oréalu za 4 miliardy eur
10:13Bilionová AI bublina? Investoři se neshodnou na budoucnosti této technologie
10:05Růst čínské ekonomiky byl ve třetím čtvrtletí nejpomalejší za rok
8:48Výkup ČEZ jako strategická priorita, snížený rating Francie a prodej kosmetiky Keringu do L'Orealu  
8:44Rozbřesk: O zalezlých švábech, výpadcích amerických dat a nižším ratingu Francie
6:09Kdy vstoupí OpenAI jako největší neobchodovaná firma na akciový trh?
19.10.2025
15:36Růst poptávky po energiích v čele s datacentry zajistí, že fosilní paliva budou ještě dlouho dominovat, předpovídá McKinsey
8:57Víkendář: AI, technofeudalismus a už ne tak dobrá rada pro studium
18.10.2025
14:51Datacentra žízní po vodě. To je problém pro třetinu Evropy
8:52Víkendář: Pokaždé si lidé říkali, že pracovní místa budou zničena novými technologiemi…
17.10.2025
22:02Wall Street rostla poté, co Trump mírnil svůj postoj vůči Číně  
17:36Ztráta zodpovědnosti je na dluhopisech vidět. Jak je na tom Čína?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - HDP, y/y
4:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
4:00Čína - Průmyslová výroba, y/y