Francouzský holding luxusních značek Louis Vuitton Moët-Hennessy oznámil 3% růst tržeb v prvním čtvrtletí a označil začátek tohoto roku za „znamenitý“. Růstu tržeb pomohlo hlavně slabé euro a silný dolar. Celkové tržby vzrostly o 16 % na 8,323 miliard eur.
Graf zobrazuje vývoj ceny akcií od pondělí, kdy zveřejnila tržby. V úterý se pak uskutečnil konferenční hovor ohledně výsledků za 1Q2015.
Tržby vína a alkoholických nápojů klesly v prvním kvartále o 1 %. Tuto divizi poškodilo tvrdé obchodování v Číně, kde distributoři pokračovali ve snižování zásob. Analytici ovšem očekávali pokles ve výši 3 až 4 %. Konkrétně koňak Hennessy i přes nelehkou situaci na čínském trhu zaznamenal nárůst objemu prodejů hlavně díky spotřebitelům v USA.
Divize módy a kožených výrobků, jejíž vlajkovou lodí je značka Louis Vuitton, vykazovala pouze 1% růst tržeb. To bylo výrazně méně než v prvním čtvrtletí minulého roku, kdy tržby v tomto segmentu rostly o celých 9 %, dokonce i méně než 4% nárůst v minulém kvartále. Mnoho analytiků přitom počítalo s růstem ve výši minimálně 2 %. výrazný meziroční rozdíl v prvním čtvrtletí zdůvodňuje nebývalým loňským zájmem o kabelky a luxusní zboží v Japonsku, kde si zákazníci dělali zásoby před zvýšením daně z přidané hodnoty 1. dubna 2014. Navíc tržby v této divizi by po vyřazení právě Japonska, kde prodeje v této sekci klesly těsně pod 20 %, rostly o 4 %.
dosáhla vynikajících výsledků hlavně v Evropě a v USA. Analytička luxusního zboří Exane Luca Solca označila výsledky za solidní, ovšem nejedná se podle ní o žádný zázrak.
Harmonizaci cen zatím nechystá
Harmonizování cen napříč regiony, které by odráželo fluktuace měn po vzoru konkurentů jako je například Chanel neplánuje. Ceny v Asii v posledních měsících přitom s ohledem na silný dolar snížily kromě Chanelu i hodinářské značky jako je například Patek Philippe. Mnoho luxusních značek se tak snaží odstranit obrovské rozdíly v dnešních cenách luxusního zboží v Evropě, USA a v Asii, které někdy činí i více než 50 %. Tyto cenové odchylky pak přirozeně pohání paralelní trh. Zákazníci tak mohou nakupovat zboží v Evropě a potom ho prodat do Asie například přes internet za výrazně vyšší ceny. Tento černý trh s luxusním zbožím zvláště rozkvetl se slabým eurem.
Finanční ředitel Jean-Jacques Guiony ovšem ve včerejším konferenčním hovoru uvedl, že se nedomnívá, že by jednotná cenová struktura dávala pro luxusní značky smysl. V otázce fluktuací měn musí podle něj být společnost flexibilní a skupina nechce v reakci na změny měnových kurzů jednat ukvapeně a raději vytrvá.
Cílem pro rok 2015 je pokračování v posilování vedoucí pozice na světovém trhu produktů vysoké kvality.
Zdroj: CNBC, Reuters,