Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
LVMH – Američanům zachutnal koňak Hennessy, móda zklamala

LVMH – Američanům zachutnal koňak Hennessy, móda zklamala

15.4.2015 12:54
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Francouzský holding luxusních značek Louis Vuitton Moët-Hennessy oznámil 3% růst tržeb v prvním čtvrtletí a označil začátek tohoto roku za „znamenitý“. Růstu tržeb pomohlo hlavně slabé euro a silný dolar. Celkové tržby LVMH vzrostly o 16 % na 8,323 miliard eur.

lvmh gropd.png
Graf zobrazuje vývoj ceny akcií od pondělí, kdy LVMH zveřejnila tržby. V úterý se pak uskutečnil konferenční hovor ohledně výsledků za 1Q2015.

Tržby vína a alkoholických nápojů klesly v prvním kvartále o 1 %. Tuto divizi poškodilo tvrdé obchodování v Číně, kde distributoři pokračovali ve snižování zásob. Analytici ovšem očekávali pokles ve výši 3 až 4 %. Konkrétně koňak Hennessy i přes nelehkou situaci na čínském trhu zaznamenal nárůst objemu prodejů hlavně díky spotřebitelům v USA.

Divize módy a kožených výrobků, jejíž vlajkovou lodí je značka Louis Vuitton, vykazovala pouze 1% růst tržeb. To bylo výrazně méně než v prvním čtvrtletí minulého roku, kdy tržby v tomto segmentu rostly o celých 9 %, dokonce i méně než 4% nárůst v minulém kvartále. Mnoho analytiků přitom počítalo s růstem ve výši minimálně 2 %. LVMH výrazný meziroční rozdíl v prvním čtvrtletí zdůvodňuje nebývalým loňským zájmem o kabelky a luxusní zboží v Japonsku, kde si zákazníci dělali zásoby před zvýšením daně z přidané hodnoty 1. dubna 2014. Navíc tržby v této divizi by po vyřazení právě Japonska, kde prodeje v této sekci klesly těsně pod 20 %, rostly o 4 %.

LVMH dosáhla vynikajících výsledků hlavně v Evropě a v USA. Analytička luxusního zboří Exane BNP Paribas Luca Solca označila výsledky za solidní, ovšem nejedná se podle ní o žádný zázrak.

Harmonizaci cen LVMH zatím nechystá

Harmonizování cen napříč regiony, které by odráželo fluktuace měn po vzoru konkurentů jako je například Chanel LVMH neplánuje. Ceny v Asii v posledních měsících přitom s ohledem na silný dolar snížily kromě Chanelu i hodinářské značky jako je například Patek Philippe. Mnoho luxusních značek se tak snaží odstranit obrovské rozdíly v dnešních cenách luxusního zboží v Evropě, USA a v Asii, které někdy činí i více než 50 %. Tyto cenové odchylky pak přirozeně pohání paralelní trh. Zákazníci tak mohou nakupovat zboží v Evropě a potom ho prodat do Asie například přes internet za výrazně vyšší ceny. Tento černý trh s luxusním zbožím zvláště rozkvetl se slabým eurem.

Finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guiony ovšem ve včerejším konferenčním hovoru uvedl, že se nedomnívá, že by jednotná cenová struktura dávala pro luxusní značky smysl. V otázce fluktuací měn musí podle něj být společnost flexibilní a skupina LVMH nechce v reakci na změny měnových kurzů jednat ukvapeně a raději vytrvá.

Cílem LVMH pro rok 2015 je pokračování v posilování vedoucí pozice na světovém trhu produktů vysoké kvality.

Zdroj: CNBC, Reuters, LVMH


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data