Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Netflix ve 2Q15 překonal 65 mil. uživatelů; akcie +10 % v after-hours

Netflix ve 2Q15 překonal 65 mil. uživatelů; akcie +10 % v after-hours

16.7.2015 8:06
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Netflix včera po uzavření amerického trhu představil svoje kvartální výsledky. Firma ohlásila zisk na jednu akcii ve výši 0,06 USD, celkově dosáhl zisk čísla 26 mil. USD po úpravě o štěpení akcií v poměru 7 - 1, které firma v minulosti dopředu avizovala. (Při počtu akcií před štěpením by zisk na akcii byl 0,42 centů).

Počty uživatelů
Celosvětově Netflix získal 3,3 mil. další uživatelů, což je téměř dvakrát více než ve srovnatelném období loňského roku 2Q14, kdy firma získala 1,69 milionů uživatelů. Firma si v minulém čtvrtletí vytýčila cíl získat 2,5 milionů a nyní přiznala, že svůj odhad hrubě podcenila.

V USA získal Netflix 0,9 milionu uživatelů, což je asi o 400 tisíc více než ve 2Q14. Přesto nejvíce uživatelů společnost loví v mezinárodních vodách. Tam získala 2,37 milionu uživatelů což je dvakrát víc než ve stejném období předchozího roku.

Dohromady Netflix slaví překonání “pomyslné” mety v objemu 65 milionů uživatelů z nich přes 62 milionů je platících.

Představitelé Netflixu uvedli, že rychlého přílivu nových zákazníků resp. uživatelů, dosahuje firma díky rychle rostoucí kolekci originálních seriálů a další unikátní produkce exkluzivně dostupných pouze ve službě Netflix.

Tržby se v USA zvedly z 985 mil. USD na 1,026 mld. USD. Zaznamenaly tak růst o 4 % v důsledku rychlejšího růstu ASP v USA díky lepšímu prodeji HD předplatného.

Společnost se dlouhodobě snaží posunout contribution margin na úroveň 40 % do roku 2020. Netflix v 2Q15 na americkém trhu dosáhl marže 33,1 % a zvýši ji proti předchozímu čtvrtletí o 2,4 procentního bodu.

Naopak mimo USA se marže propadla na -20,2 %, když “na vině” byly vyšší náklady na marketing, rychleji rostoucí cost of reveneus než tržby a další náklady spojené s expanzí na nové trhy.

Tržby mimo USA rostly meziročně o 48 % navzdory negativnímu měnovému dopadu v objemu 83 mil. USD.

Free cash flow se ve 2Q propadlo ještě do - 229 milionů ze -163 mil. USD v minulém čtvrtletí. Důvodem je masivní investování do obsahu, které bude i nadále pokračovat. Celkový dluh je na úrovni 4,2 mld. USD, což představuje 4,6násobek dlouhodobé EBITDA.

Obsah
Firmě se dále daří produkovat exkluzivní obsah pro stávající klienty a lákat jím i nové klienty, aby se ke službě připojili. Mezi nejúspěšnější patří seriál komiksové postavy od Marvela Daredevil, který si našel široké spektrum diváků a také Grace and Frankie, což je komedie běžící již od května.

Firma již před zveřejněním uvedla, že se hodlá více angažovat a nakupovat filmy, které poběží téměř exkluzivně na Netflixu.

Prvním takovým snímkem bude "Beasts of No Nation", který bude dostupný jen předplatitelům Netflixu a ve vybraných kinech. Projekce bude uvolněna v říjnu. Následovat v podobném schématu budou další filmy v roce 2016.

Netflix je dlouhodobým zastáncem síťové neutrality a Charter Communications učinilo historický krok prohlášením, že nebude ovlivňovat ani zpoplatňovat spojení ve svých sítích, což je velmi důležité pro velmi náročné služby typu Netflix.

V minulosti hrozilo, že by si ISP poskytovatelé mohli účtovat extra poplatky za HD vysokoobjemové přenosy apod. Navíc s ohlášenou akvizící svého rivala TWC by mělo toto prohlášení platit i v této síti, což by vzhledem k velikosti mohlo donutit i ostatní poskytovatele k podobnému kroku.

Netflix také uveřejnil první informace o tom, jak moc zatěžuje internetovou sít v těch nejvytíženějších časech co se objemu přenesených dat týče. Podle posledních dat dostupných z jara 2015 je zodpovědný za 36 % veškerého internetového přenosu. Tyto informace samo sebou Netflix nevytáhl na světlo světa jen tak. Ve srovnání figurují také jeho konkurenti jako Hulu s 2 % a Amazon Video také s 2 %. Netflix tak nepřímo demonstruje svojí dominanci.

Očekávání ve 3Q
Netflix očekává, že by ve 3Q15 mohl dosáhnout tržeb 1,6 mld. USD, zisku 31 mil. USD (0,07 USD EPS) a téměř 70 mil. uživatelů. A očekává výrazné vylepšování contribution marže mimo trh USA, kdy by se měla dostat nad -15 %.

Firma plánuje ve 3Q a 4Q pokračovat v expanzi - ve 3Q vstoupí do Japonska a ve 4Q vstoupí do Itálie, Španělska a Portugalska. Plány jsou již i pro rok 2016, firma ve svém reportu potvrzuje, že pracuje na nejvýhodnějším vstupu na čínský trh. Již v minulosti vyšlo najevo, že hledá partnera pro tento náročný trh.

 

Akcie na zveřejněné informace reagovala v after-hours růstem o 10 % na 107,94 USD.

 nflx

Zdroj: firemní data, Bloomberg


Čtěte více:

Výsledky JPMorgan (DIP) v 2Q15
14.7.2015 14:38
JPMorgan hospodařila v 2Q se ziskem 6,29 mld. USD což představuje mez...
Burberry jako módní oběť? Britskému módnímu domu škodí propad v Hongkongu
15.7.2015 17:52
Akciový trh si hledá oběť velkého čínského propadu a Burberry se urput...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data