Včera večer po uzavření trhu představil svoje výsledky také vyhledávací gigant za druhý kvartál 2Q15.
Tržby se ve 2Q15 vyhouply na 17,7 mld. USD což představuje meziroční nárůst o 11 %. Přepočteno stálým měnovým kurzem by tržby rostly dokonce o 18 %. Největší podíl na z tržeb přinesly Websites celých 12,4 mld. USD. Dalších 3,6 mld USD dodaly členské weby v síti . Posledním kamínkem do mozaiky tržeb přináší Other revenues ve výši 1,7 mld. USD, což je meziročně nejrychleji rostoucí segment.
Zisk (DIP) na jednu akcii ve 2Q15 (non-GAAP dil. EPS) dosáhl 6,99 USD. Očekávání bylo nastaveno na 6,72 USD na jednu akcii a tak příjemně Wall Street překvapil lepším výkonem než byl očekáván. Celkový čistý zisk na bázi GAAP dosáhl 3,93 mld. USD a rostl tak o 580 mil. USD. Operativní zisk vzrostl cca. o 600 mil. USD, když operativní marže stagnovala na 27 %.
Jak již bylo naznačeno, tržby a tedy i celý finanční výkon byly negativně ovlivněny měnovým kurzem. Když vyhodnotil, že jeho tržby by měly ve 2Q15 za stálého kurzu dosáhnout ještě o 1,103 mld. USD vyšší úrovně. Negativní dopady měnového rizika částečně nahrazoval zisky ze svého programu hedgingu ve výši 471 mil. USD.
Důvodem je silný výkon v jádrovém byznysu tedy reklamy ve výsledcích vyhledávání, zejména pak dobrým výkonem reklamy v mobilním vyhledávání. Druhotným důvodem je růst příjmů z YouTube a programové reklamy.
Ve 2Q15 meziročně přibylo 30 % placených kliků na stránkách , zatímco na partnerských webech objem placených kliků klesal o 9 % yoy. Dohromady tak počet placených kliků ve druhém čtvrtletí vzrostl o 18 %. Pozitivně vypadá i vývoj agregovaných nákladů na jeden klik, které poklesly o 11 %, když přímo a webech klesly dokonce o 16 %.
TAC (Traffic acquisitons costs) meziročně výrazně nevzrostly, když dosáhly úrovně 3,377 mld. USD a rostly tak jen o 84 mil. USD, což má pozitivní vliv na profitabilitu firmy. Z toho vyplývá i další pozitivní zjitění, kdy poměr mezi TAC a tržbami znovu klesá. A TAC ve 2Q15 představovaly pouze 21 % tržeb. Přičemž poměr ostatních nákladů vyjádřených jako procento tržeb zůstal ve 2Q15 bez změny na úrovni 18 %.
představil i silnější cashflow. Free CF dosáhlo 4,47 mld. USD. Kapitálový výdaje poklesly o cca. 100 milionů na 2,51 mld. USD. Kapitálové výdaje ve sledovaném čtvrtletí se týkaly hlavně výstavby nových datových center a dalších investic.
ve 2Q15 vygeneroval 6,9 mld. USD hotovosti ze své operativní činnosti a zvýšil tak objem hotovosti a jejich ekvivalentů na úctyhodných 69,7 mld. USD.
Akcie na zveřejněné informace reagovala v after-hours růstem o 12,17 % na 675 USD za jeden kus.

Zdroj: firemní data, Bloomberg