Twitter ve druhém čtvrtletí tohoto roku převedl velmi pěkný růst tržeb o 61 % meziročně na 502 mil. USD. Realita předstihla i horní hranu očekávání trhu ve výši 485 mil. USD. Nebýt měnových vlivů tak by tržby rostly rovnou o 68 %. Hlavním příspěvkem do celkových tržeb jsou tržby z reklamy, které meziročně vzrostly na 452 mil. USD růstem o 63 % yoy. Z celkových tržeb z reklamy bylo plných 88 % generováno na mobilních zařízeních. Hlavním zdrojem tržeb stále zůstávají Spojené Státy, ačkoliv tržby ze zbytku světa meziročně akcelerují vyšším tempem. Dá se tak očekávat, že se bude poměr narovnávat ve prospěch zbytku světa.
EBITDA Twitteru roste meziročně o 122 % na 120 mil. USD a překonává tak i očekávání trhů. Společnost je stále ovšem ve ztrátě, kdy ztrácí 137 mil. USD nebo-li 21 centů na jednu akcii. Ve stejném období loňského roku byla ztráta 145 mil. USD.
Šéf firmy Jack Dorsey vidí výsledky ve 2Q jako dobrý vývoj k zvyšování monetizace celého obsahu Twitteru. Pro zvýšení rychlosti musí podle něj Twitter najít klíč, jak ještě více uživatelům vysvětlit přidanou hodnotu Twitteru, kde dostanou rychle krátkou zprávu přímo od zdroje. Dalším bodem má být zjednodušování služeb pro marketéry.
Průměrný počet aktivních uživatelů v měsíci (MAU) byl 316 milionů a meziročně tak rostl o 15 %. V prvním čtvrtletí tohoto roku byl tento ukazatel na hodnotě 308 milionů uživatelů. Většina aktivní uživatelů, kteří v tomto čtvrtletí přibyla, byla získána pomocí funkce SMS Fast Followers, kdy jsou updaty určitých uživatelů posílány SMS přímo na mobilní telefon uživatele. Bez těchto uživatelů by MAU dosáhlo 304 mil. a přidalo by jen 2 miliony proti předchozímu období, ale stále slušných 12 % meziročně. To ovšem akcionáře uspojit ani zdaleka nemůže. 80 % všech aktivních uživatelů používá Twitter na mobilním zařízení.
Pro marketéry Twitter rozšířil možnosti jak cílit na uživatele Twitteru, pomocí nové appky v mobilu, která dokáže odhalit jaké aplikace máte nainstalované a podle toho vás zařadí do kategorie. Twitter také představil nástroj Twitter Insight pro marketéry, který trackuje výkon a chování sledujících daného kanálu. Dokáže tak rozklíčovat jak na které tweety uživatelé reagují.
Twitter ohlásil partnerství s Googlem. Kontrakt s Googlem není jen o vyhledávání, kdy se tweety budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání, ale i o reklamě, kdy se Twitter připojuje do sítě DoubleClick právě od Google. Ale když se budeme bavit o tom jak partnerství dopadne na vyhledávání Google, tak nejdřív bude služba dostupná pro anglicky mluvící země a bude se týkat hlavně hlavních světových událostí. Jak přesně se tweety budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání zatím není jasné.
Kapitálové výdaje firmy byly 93 mil. USD. Objem hotovostních prostředků a jejich ekvivalentů v 2Q15 zůstal nezměněný proti 1Q15 na 3,6 mld. USD.
Výhled
Twitter očekává, že ve třetím čtvrtletí tohoto roku akcelerují tržby někam k 545 - 560 mil. USD a upravená EBITDA mezi 110 - 115 mil. USD. V celém roce 2015 se očekávají tržby 2,2 - 2,27 mld. USD a adj. EBITDA 520 - 540 USD.
Investoři zveřejněné výsledky hodnotí negativně, ztrácejí trpělivost se službou, která stále hledá klíč jak vydělat. Akcie včera v poobchodní seanci odepsala přes 10 % na 32,4 USD, nyní v pre-marketu dále ztrácí na 31,60 USD a odepisuje celkových 13,82 % proti zavěrečnému úternímu kurzu.

Zdroj: firemní data, Bloomberg