Americký regulátor, který vyšetřuje , rozšiřuje svoje pole zájmu a také řízení na další tisíce vozů od a také kvůli vysokým objemům emisí při testování při srovnání s regulemi. Automobilka ovšem předtím neřekla, že se celý problém s emisemi týká také těchto luxusních vozů.
Americká agentura EPA, která právě testovala vozy zmíněné automobilky, říká že modely s dieslovými motory s objemem 3 litrů z roku 2014 např. Touareg, Cayenne model z roku 2015 ale i A6 Quatro modelové řady 2016 ukázaly objem emisí až devětkrát vyšší než jsou povolené limity.
se začalo bránit a odmítlo, že problém s třílitrovými dieslovými motory je stejného druhu jako problém, který automobilka byla nucena přiznat v září, kde přes 11 milionů vozů má upravený software tak, aby při testování prošly kontrolou, ale reálně měly vyšší emise než je norma. zdůraznil, že žádný software nebyl instalován v třílitrových V6 diesel motorech, aby změnil výsledky měření emisí. dodalo, že bylo “překvapeno” nálezy EPA a dodává, že do doby než bylo s těmito skutečnostmi obeznámeno. Celou dobu až do teď věřila automobilka , že její vozy Cayenne s dieslovými motory žádný problém nemají.
Poslední odhalení se týká jen 10 000 vozů prodaných v USA z modelové řady 2013 a pozdějších a neznámého počtu vozů z modelové řady 2016, která se začala prodávat v USA až v posledních měsících.
Zástupci regulátora říkají, že mají jistotu, že jejich čísla jsou správná a považovali za vhodné upozornit jak automobilku, tak veřejnost o těchto skutečnostech. Zůstává otázkou, jestli odhalení vyvolá další akce i na jiných trzích, kde byly vozy prodávány.
Zajímavou otázkou, kterou položil Fred Upton, což je jeden z komise pro energetiku a obchodu, jakto že se nepodařilo dané odhalení učinit mnohem dříve. Jak je možné, že celou dobu byla celá věc neobjevena.
Jedno je jasné, se musí kompletně zbavit všech kostlivců, jinak riskuje velké trable jak s regulátory, tak na trhu a možná bude muset přistoupit třeba k odprodeji části svého portfolia značek. Záležet bude na výsledku soukromých sporů vedených proti . To je ten větší problém pro , samotná pokuta regulátora bude samozřejmě vysoká, ale pro zvládnutelná.
zůstává v kontaktu s EPA a stále diskutují možnosti svolávání vozů pro opravy vozů. Akcie společnosti se aktuálně obchoduje na 109,25 USD a proti včerejšku tak aktuálně ztrácí přes 3 %. Na druhém grafu je vidět relativně velký gap, kdy se obchodovalo ráno úplně jinde než den předtím.
Zdroj. FT, Bloomberg