Automobilka Motor Co představila uprostřed prvního červnového týdne roku 2016 svůj prototyp „self-driving“ auta. V předpremiéře sériově vyráběného auta prototyp uvedla slovy, že model je prvním krokem na cestě, která má zprostředkovat „samo řiditelné“ a autonomní bezpečnostní funkce v autě pro masový trh. Agentura Reuters si ale neodpustila v komentáři k akci názor, že japonský výrobce aut tuto událost uskutečnil méně okázale než jeho konkurenti, jako Motor Corporation či , které v posledních měsících velmi okázale ukazovaly své výsledky v segmentu self-driving aut.
To, že Motor Co možná méně okázale představuje své koncepty pro automobilovou budoucnost, ale podle zjištění agentury Reuters neznamená, že by v aktivitách spojených s vývojem samo řiditelných aut nedělala nic. se naopak specializovala na zdokonalování automatických funkcí aut, které souvisejí s bezpečností, například automatického varování před kolizí, funkci upozornění při vyjetí z jízdního pruhu, či vývoj asistenta pro udržení směru jízdy v jízdním pruhu.
Podle Jima Kellera, hlavního inženýra Hondy pro výzkum a vývoj pro region Severní a Jižní Ameriky, zvolila odlišnou strategii než většina konkurence.
I přesto, že řada firem dala okázale najevo hodně slibů pro segment self-driving aut, se podle něj soustředila na splnění svých slibů. Současná aktivita na poli zdokonalování automatických funkcí aut, je proto podle Kellera cestou k tomu, aby automobilka mohla v roce 2020 nabídnou plně automatický vůz široké veřejnosti. Japonská automobilka proto nejde ani cestou nabídky self-driving aut jen pro luxusní řady svých modelů.
Po testech dvou self-driving prototypů Hondy v areálu GoMentum Station, měla veřejnost možnost vidět na vlastní oči úspěšnou prezentaci aut v plně autonomním režimu se zrychlením, zastavením a uvolněním cesty pro chodce. Podle agentury Reuters automobilový průmysl v poslední době zaznamenal řadu investic do investic a akvizic souvisejících s autonomním řízením vozidel. v lednu 2016 koupil za 1 miliardu amerických dolarů start-up, zaměřený na technologie autonomního řízení vozidel Cruise Automation a slíbila, že investuje stejnou sumu, tedy 1 miliard dolarů v průběhu příštích pěti let na vývoj technologií, souvisejících s autonomním řízením.