Servírovat snídaně po celý den nemusí vypadat jako hit, se ale sázka na prodloužení snídaňové nabídky v USA zřejmě vyplácí. Největší světový řetězec restaurací s rychlým občerstvením ohlásil za letní měsíce nečekaně vyšší tržby, což investoři náležitě ocenili.
Prodloužení americké snídaňové nabídky je jednou z novinek, které mají pomoci vylepšit hospodářské výsledky. , který se nachází v obležení tradiční (např. Burger King) i zbrusu nové konkurence, také zjednodušil rozbujelá menu a vylepšil služby.
„Zákazníci jsou dnes informovanější, a když se jdou najíst mimo domov, chtějí mít více na výběr,“ uvedl v dnešním prohlášení generální ředitel Steve Easterbrook.
Společnost oznámila, že příjem za tři měsíce do konce září dosáhl 6,42 miliard dolarů oproti 6,28 miliardy dolarů, se kterým v průměru počítaly trhy. Tržby z prodejen provozovaných srovnatelně dlouhou dobu se zvýšily o 3,5 procenta. To je podstatně lepší růst než 1,5 procenta, se kterým počítali analytici v průzkumu společnosti Consensus Metrix.
Na kvartální výsledky měly pozitivní vliv také zisky v segmentu hlavních zahraničních trhů, kam patří Británie, Kanada, Austrálie a největší evropská ekonomika Německo. McDonald’s vytváří zhruba dvě třetiny celkového příjmu mimo Spojené státy.
Čistý zisk ve třetím čtvrtletí klesl na 1,28 miliardy dolaru z 1,31 miliardy dolaru před rokem. Výsledky ale i tak potěšily investory. Titul po zveřejnění kvartální zprávy rostl o téměř 3 procenta. Od začátku roku do čtvrtka je ale zatím ve ztrátě 6,4 procenta. Vývoj akcií v porovnání s širším americkým akciovým indexem S&P 500 zachycuje graf níže, je v něm vynesen bíle.

Zdroj: BBG, RTRS