Cena služeb reklamních agentur se letos zvýší v průměru o osm až deset procent. Způsobuje to rostoucí zájem o reklamní investice a s tím spojená rostoucí poptávka po zaměstnancích i zájem o moderní nástroje komunikace s důrazem na kreativitu. Celkově reklamní trh loni vzrostl o 13 procent. Řekl to výkonný předseda Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica.
"Poptávka po kvalitních odbornících zvedá cenu práce, potažmo cenu služeb pro klienty. Také v reklamě roste poptávka po kvalitních lidech, a tak dříve výjimečné zaměstnávání expertů z evropských zemí se stává nutností," citovala agentura ČTK Hlavicovo vyjádření.
Podle dat narostly investice do reklamy v roce 2016 v tuzemsku ze 70,9 miliard korun na 80,3 miliardy korun v ceníkových cenách.
Rostly přitom již třetí rok po sobě. Nejsilnějším reklamním médiem jsou televize, kterým stouply inzertní příjmy z 35,5 miliardy na 42,5 miliardy Kč. Nárůst v jednotkách procent zaznamenala rádia, internet a ostatní mediatypy s výjimkou reklamy v kinech a prodejnách, kde výdaje klesaly.
Největšími tendry, které vyhrály tuzemské agentury, jsou celosvětová komunikace značky Baťa, kterou budou zajišťovat McCann Praha a Swimming Pool, Česká pojišťovna a si vybraly Young&Rubicam, začala spolupracovat s OgilvyOne a komunikaci IKEA v regionu ČR, Slovenska a Maďarska zajistí Saatchi&Saatchi a Kaspen/Jung von Matt.
Agentura ČTK ke zprávě uvedla, že ze studie společnosti Deloitte vyplývá zjištění, že každé euro investované v zemích EU do reklamy přispěje HDP dalšími sedmi. To znamená, že roční investice do reklamy ve výši 92 miliard eur přispěly HDP evropských ekonomik dalšími 643 miliardami, což reprezentuje 4,6 procenta z celounijního HDP.