Prodej nových automobilů ve Spojených státech se v září meziročně zvýšil o šest procent na 1,524 milionu. Americký automobilový trh tak zaznamenal první nárůst od začátku letošního roku. Spotřebitelé v oblastech zasažených hurikány totiž nahrazovali své poškozené automobily novými.
Podle odhadů bylo během řádění hurikánu Harvey poničeno až 500.000 automobilů a dalších zhruba 200.000 jich bylo poškozeno při hurikánu Irma. V oblasti texaského města Houston se podle serveru Edmunds prodej aut za tři týdny po hurikánu Harvey více než zdvojnásobil oproti předchozím třem týdnům.
Největší americká automobilka v září na domácím trhu zvýšila prodej o téměř 12 procent na zhruba 279.400 vozů. Domácí konkurent vykázal zhruba devítiprocentní nárůst, italsko-americký rival Fiat Chrysler však utrpěl pokles o téměř deset procent.
Obzvlášť silný růst v září v USA zaznamenala německá automobilka , která zvýšila odbyt o 33 procent na více než 32.000 vozů. Za první tři čtvrtletí prodala automobilka v USA přes 252.000 vozů značky , což představuje meziroční nárůst o více než devět procent.
Spojené státy jsou druhým největším automobilovým trhem na světě po Číně. V loňském roce dosáhl prodej aut v USA rekordních 17,55 milionu, letos však směřuje k prvnímu celoročnímu poklesu od roku 2009.