Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu

Jak Sephora vybudovala impérium a přežila apokalypsu

23.5.2018 12:22
Autor: Redakce, Patria.cz

Sephora dobyla srdce milionů milovníků krásy a agresivně expanduje po celém světě. Skrývá její příběh poučení i pro jiné obchodníky?

Koncept Sephory, kde si zákazníci mohou kosmetický výrobek vyzkoušet ještě před tím, než si jej koupí, zavedl v roce 1970 Francouz Dominique Mandonnaud. Následně se tento koncept replikoval do celého odvětví. Sephoru koupil v roce 1997 pařížský konglomerát LVMH ve snaze podpořit distribuci parfémů a kosmetických značek jako Givenchy a Yves Saint Laurent. Tenkrát měla Sephora 54 kamenných prodejen s 1500 zaměstnanci. Dnes má 2 300 prodejen a 30 000 zaměstnanců v 33 zemích světa. V USA je Sephora pro LVMH hlavním pohonem příjmů a představuje asi 45 % jeho byznysu.

V roce 1998 založila Sephora své první webové stránky a stala se tak jedním z prvních hráčů na poli e-commerce. Podle bývalé marketingové ředitelky Sephory Julie Bornstein byl klíčovým krokem přesun outsourcingu webových stránek do firmy. Zlepšení stránek se pak týkalo zejm. lepší vizualizace, informacích o výrobcích a nástrojů pro komunikaci s klienty. Co se týče mobilních aplikací, s těmi již Sephora trochu otálela. Svou první aplikaci uvedla v roce 2010.

Digitalizace 

V rámci strategie digitalizace bylo podle serveru Glossy pro Sephoru důležité vylepšení uživatelských profilů, které shromažďují jak online data, tak data z kamenných prodejen, upravení metrik spotřebního chování podle prodejů (např. kolik zákazníků se na produkty dívalo online a pak je koupilo v obchodě) a propojení benefitů z nákupů online i v obchodech (např. personalizovaná doporučení na produkty podle toho, na co se zákazníci dívali na internetu nebo v obchodě). Dále se rovněž snažila o propojení zážitku z nakupování v obchodě a na internetu.

Sephora se spojila s velkými technologickými firmami za účelem cíleného marketingu a personalizovaného nakupování. Společnost nedávno odstartovala kampaň na Facebooku, aby zvýšila zvědavost po nových produktech, a to za použití uživatelských preferencí. Díky Google Assistant umožňuje pomocí hlasu rezervovat si kosmetické služby, dělat si kvízy a poslouchat podcasty o kosmetice. Technologie lokalizace nabízí mapu prodejny, denní akce, online košík zákazníka a jeho seznam přání.

Inovativní aplikace 

V roce 2015 otevřela Sephora v San Franciscu laboratoř na inovace, které by jí pomohly využít technologie na webu, v mobilních aplikacích i v prodejnách. Tým cílí především na vzdělávání klientů o produktech a o způsobech aplikace. Například se správným výběrem barvy make-upu pomáhá aplikace Color IQ vyvinutá ve spolupráci s Pantone Color Institute - naskenuje barevný tón pleti zákazníka a určí nejvhodnější barvu make-upu. Platforma Skincare IQ z roku 2012 obsahuje kvízy, které pomohou vybrat pro klienty to nejlepší složení produktů péče o pleť. Nový patent LVMH umožňuje měřit elasticitu a pevnost pleti před, během a po kosmetickém ošetření. A další aplikací je Fragrance IQ, která pomáhá s výběrem parfému na základě dotazníku na digitální obrazovce v prodejně.

0

Kromě vývoje v oblasti technologických řešení cílí také Sephora na sociální sítě a komunitu uživatelů. Neustále vytváří čerstvý obsah, aby zapojovala své zákazníky do nejnovějších módních trendů. Denní obsah a lokalizované zprávy používá k propagaci produktů z limitovaných edic, slev a vzdělávacích materiálů. Opírá se tak o tři pilíře: vzdělávání, zábava a komunita. V roce 2014 přišla s Beauty Board, sociální sítí, která umožňuje uživatelům nahrát, sdílet, komentovat a označovat různé styly make-upu. Sephora byla rovněž jedním z prvních prodejců kosmetiky, kteří začali využívat tzv. chatboty. V listopadu 2016 přišla s botem pro Messenger, který zjednodušuje systém rezervací o pět kroků. Dosáhla tak nárůstu rezervací o 11%.

 

Konkurence a budoucnost

Největším rivalem Sephory v USA je síť prodejen s kosmetickým salonem Ulta Beauty, který propojuje drogerii s luxusními produkty. E-commerce této společnosti vzrostl v roce 2017 o 60 % a podíl v kategorii luxusu vzrostl z méně než 8 % v roce 2013 na více než 13 % v roce 2016. Novým rivalem by se mohl stát i Amazon, kde se očekává, že se agresivněji zaměří na zákazníky luxusní kosmetiky. Navíc už oznámil, že v červnu otevře Indie Beauty Shop. Další výzvou jsou i výrobci ekologické a bio kosmetiky, která roste na oblibě.

Dá se předpokládat, že Sephora bude rozšiřovat vývoj technologií zážitkového retailu pro své kamenné prodejny i nadále. Očekává se technologický rozvoj v oblasti chytrých zrcadel krásy, platforem k diagnóze pleti a s rostoucí oblibou domácí péče se dá očekávat rozvoj i v této oblasti.

Zdroj: CBInsights.com

 
 
 
 
 
 

Čtěte více:

Technologie vládnou mileniánům i investicím
6.4.2018 15:36
Apple, Amazon, Google, Facebook. Všichni tyto značky známe a jejich pr...
Obecná AI je daleko, svět ale změní i
18.4.2018 16:51
Hlavním vývojovým trendem příštích let nebude podle firmy Deloitte obe...
Trpíte technostresem?
21.4.2018 13:33
Všeho moc škodí. I připojení. Ti, co v přítomnosti moderních technolog...
Čína se díky technologiím posouvá k nové rovnováze, investoři z toho mohou profitovat
25.4.2018 6:05
Čínská ekonomika byla po celá desetiletí závislá zejména na investicíc...
Jak zkrotit infomonopolisty
17.5.2018 7:04
V moderní kapitalistické ekonomice oslavujeme inovace, které vytvářejí...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.6.2018
17:29Více ropy a nová cla. Závěr týdne není nudný, euro klesá  
17:26Pegas s Kofolou PX do zeleného nevytáhly, výhružka Trumpa posílá automobilky níže  
17:20Co říká Pax Romana o dnešním světě
17:20Technická analýza: Eurodolar otestoval významný support, eurokoruna rezistenci
17:05Nová Trumpova hrozba: Zavedeme 20 % clo na všechna auta z EU
16:53ÚOHS schválil vstup čínské Citic Group do CEFC Group Europe
15:34TOMA, a.s. - zpráva z Valné hromady červen 2018
14:54Dohoda OPEC: Produkce ropy stoupne jen mírně. Cena roste svižně už teď
14:40Technická analýza: Bod zlomu: V hlavní roli OPEC+
14:15Obuvnická firma Prabos rozšiřuje svou výrobu na Ukrajinu
13:32Perly týdne: Čínský útok na americké akcie, záhada německé kriminality a z ČR Itálie
13:30Do vlády míří Malá a Nováková, obranu převezme Metnar
12:09Fed: Přední americké banky by dokázaly přestát silnou recesi
11:46Přistoupí OPEC+ k navýšení těžby?  
11:00HubVentures, mířící na burzu, po čerstvé coworkingové akvizici ovládá přes 40 procent trhu
10:56Dopoledne se daří euru i koruně. OPEC jedná o produkci, cla zůstávají hrozbou  
10:23Roste Praha i Německo. Kofola dál sbírá ztráty, automobilky ustupují  
10:15Co by měl Trump dělat, kdyby chtěl své zemi skutečně prospět
9:39Airbus varoval, že by v důsledku brexitu mohl odejít z Británie
9:13Rozbřesk: OPEC+ na rozcestí: dojde k navýšení těžby?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
1:30JP - CPI, y/y
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu