Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
LVMH prý jedná o koupi amerického klenotnictví Tiffany, nabízí 14,5 mld. USD

LVMH prý jedná o koupi amerického klenotnictví Tiffany, nabízí 14,5 mld. USD

28.10.2019 8:55, aktualizováno: 28.10. 9:22
Autor: ČTK

Aktualizováno

Francouzská luxusní skupina LVMH jedná o možném převzetí amerického luxusního klenotnictví Tiffany. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. LVMH by tímto krokem chtěla expandovat na klenotnickém trhu ve Spojených státech. Podle zdrojů však zatím není jisté, že bude dosaženo dohody.

Za převzetí prestižního amerického klenotnictví LVMH nabízí zhruba 14,5 miliardy dolarů, citují média zdroje obeznámené se situací. Podle listu Financial Times však firma Tiffany nabídku pravděpodobně odmítne s tím, že podnik podhodnocuje.

Tržní hodnota společnosti Tiffany se nyní pohybuje kolem 12 miliard dolarů (277 miliard Kč), zatímco tržní hodnota LVMH dosahuje zhruba 215 miliard dolarů (pět bilionů Kč), upozorňuje agentura Bloomberg.

LVMH je největší luxusní skupinou na světě a vlastní desítky různých značek. Patří mezi ně například módní značky Fendi, Givenchy a Louis Vuitton, šampaňské Dom Pérignon, šperky a hodinky Bvlgari a Hublot či řetězec parfumérií Sephora.

Společnost Tiffany vznikla v roce 1837, kdy otevřela svůj první obchod na Manhattanu. Kromě drahých šperků prodává také parfémy, hodinky nebo sluneční brýle balené do ikonických tyrkysově modrých krabiček. Klenoty od Tiffany se proslavily v řadě filmů. K těm nejznámějším patří Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburnovou.

Převzetí společnosti Tiffany by bylo jednou z největších akvizicí v historii LVMH. "Firma Tiffany by mohla být zajímavým doplňkem pro LVMH, která má stále rezervy v pokrytí klenotnického trhu," uvedla analytička trhu s luxusním zbožím Deborah Aitkenová ze společnosti Bloomberg Intelligence.

Analytik Rogerio Fujimori z firmy RBC Capital Markets upozornil, že klenotnické zboží patří mezi nejatraktivnější kategorie v luxusním sektoru. "Společnost Tiffany by se pod LVMH stala lepším podnikem a silnějším konkurentem," uvedl rovněž.

 
 
 

Čtěte více:

Američtí boháči přestávají utrácet. Nové znamení krize?
29.08.2019 15:07
Američtí boháči přestávají utrácet. Vyvolává to obavy, že recese by mo...
Příští cíl Trumpových cel? Evropští výrobci luxusu
16.09.2019 16:17
Až o 4,4 % se dnes propadly akcie francouzského konglomerátu s luxusní...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data