Při pondělní předvánoční slevové akci Cyber Monday (kybernetické pondělí) utratili Američané podle odhadů rekordních 9,2 miliardy dolarů (212 miliard Kč). Je to o 17 procent více než loni, ale méně, než očekávali analytici. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Průzkum agentury odhadl letošní tržby na tento den na 9,4 miliardy dolarů. Zákazníci využili možnosti nákupů v klidu a pohodlí domova i kvůli výkyvům počasí. Kalifornii zachvátila bouře zrovna v době, kdy se lidé vraceli z rodinných návštěv na Den díkůvzdání, který předchází podobné slevové akci Černý pátek (Black Friday).
Kybernetické pondělí zůstává dnem, kdy zákazníci na síti utratí nejvíce peněz. Zatímco ale dříve čekali až na tento den, nyní už podle Bloombergu neváhají a nakupují na internetu od začátku předvánoční nákupní sezóny. Čím dál častěji se tak děje ne u obrazovky počítače ale pomocí mobilního telefonu.
Toto období - od Dne díkůvzdání do vánoc - je letos o šest dní kratší než loni. Podle odhadu společnosti EMarketer by američtí zákazníci měli letos při nákupech na internetu utratit v listopadu a prosinci 135 miliard dolarů. To je 13,4 procenta všech svátečních tržeb. Číslo představuje meziroční nárůst o 12,3 procenta. Těšit se z něj budou podle firmy především velcí internetoví prodejci jako .