Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Volkswagen nechce být druhou Nokií, musí se reformovat

Volkswagen nechce být druhou Nokií, musí se reformovat

17.01.2020 13:44
Autor: Redakce, Patria.cz

Volkswagen musí zrychlit restrukturalizaci svého byznysu, pokud se nechce stát další Nokií. Ta přenechala své dominantní postavení na trhu Applu, uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess.

Tento výrobce automobilů a nákladních vozidel chce zvýšit svou tržní hodnotu na 200 miliard EUR ze současných přibližně 91 miliard, a to vylepšením svých aktiv, snížením nákladů a rozšířením nových technologií, jako jsou chytrá auta.

Automobilky navyšují výdaje na výzkum a vývoj, aby udržely krok s technologickými soupeři, kteří se snaží vyrábět samořídící auta v době, kdy regulační orgány zpřísňují emisní pravidla a nutí výrobce, aby měli čistší spalovací motory a vyvíjeli elektromobily s nulovými emisemi.

"Velkou otázkou je: Jsme dostatečně rychlí?" ptal se ve čtvrtek Herbert Diess na globální schůzce vedení. "Pokud budeme pokračovat současnou rychlostí, bude to velmi těžké."

Volkswagen přechází z výroby tradičních vozidel na výrobu samořídích a chytrých vozidel, což je krok, který vyžaduje snížení nákladů a zvýšení efektivity, uvedl. "Éra klasických automobilek skončila," dodal Diess.

Společnost Volkswagen musí získat kontrolu nad softwarem a elektronikou a musí vyrobit řadu elektrických vozidel a baterií, aby mohla splňovat přísná pravidla snižující znečištění.

"Dohromady jde o pravděpodobně nejobtížnější výzvu, jaké kdy Volkswagen čelil," dodal Diess s tím, že jeho automobilka plánuje splnit přísnější emisní cíle a zároveň si udržet ziskové marže. Volkswagen musí snížit složitost, zvýšit produktivitu a snížit náklady, zejména v Německu, uvedl Diess.

VW sníží zdroje věnované palivovým článkům a rovněž sníží náklady své divize mobilních služeb MOIA. "Musíme snížit naši angažovanost a prodloužit ji do doby, než budou předpoklady pro lepší ziskovost," komentoval Diess.

VW se také musí více soustředit na zisk a méně na objemy, řekl. "Vezměte si například Bentley, 10 000 dodávek," řekl Diess. "Bylo by ještě působivější, kdybychom měli marži vyšší než nula. Abych byl naprosto upřímný, raději bych měl 5 000 dodávek a marži přes 20 %.“

Aby transformaci zvládl, musí se Volkswagen soustředit na své silné stránky a vzdát se všeho, co mu stojí v cestě zvyšování výkonu, řekl Diess.

Primární úpis akcií výrobce nákladních vozů Traton na burze byl jen prvním krokem restrukturalizace portfolia aktiv, řekl Diess. Probíhaly také rozhovory o nalezení nového vlastníka divizí Renk a MAN Energy Solutions, řekl generální ředitel.

Zdroj: Reuters

 
 
 
 

Čtěte více:

Volkswagen odkládá rozhodnutí o továrně v Turecku. Měla propojit výrobu passatů a superbů
15.10.2019 11:31
Volkswagen odložil konečné rozhodnutí o výstavbě továrny na automobily...
Škoda Auto zvedla zisk, koncern Volkswagen však zatemnil výhled
30.10.2019 8:41
Provozní zisk automobilky Škoda Auto za devět měsíců letošního roku st...
Víkendář: „iPhone moment“ německých automobilek?
09.11.2019 8:38
V roce 2040 by měla končit jedna velká éra německých automobilek. Spol...
Odbyt automobilů značky VW loni vzrostl o 0,5 %
13.01.2020 8:35
Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.05.2025
6:28Invesco: Jak si vedlo zlato v prvním čtvrtletí roku 2025?
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data