musí zrychlit restrukturalizaci svého byznysu, pokud se nechce stát další Nokií. Ta přenechala své dominantní postavení na trhu Applu, uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess.
Tento výrobce automobilů a nákladních vozidel chce zvýšit svou tržní hodnotu na 200 miliard EUR ze současných přibližně 91 miliard, a to vylepšením svých aktiv, snížením nákladů a rozšířením nových technologií, jako jsou chytrá auta.
Automobilky navyšují výdaje na výzkum a vývoj, aby udržely krok s technologickými soupeři, kteří se snaží vyrábět samořídící auta v době, kdy regulační orgány zpřísňují emisní pravidla a nutí výrobce, aby měli čistší spalovací motory a vyvíjeli elektromobily s nulovými emisemi.
"Velkou otázkou je: Jsme dostatečně rychlí?" ptal se ve čtvrtek Herbert Diess na globální schůzce vedení. "Pokud budeme pokračovat současnou rychlostí, bude to velmi těžké."
přechází z výroby tradičních vozidel na výrobu samořídích a chytrých vozidel, což je krok, který vyžaduje snížení nákladů a zvýšení efektivity, uvedl. "Éra klasických automobilek skončila," dodal Diess.
Společnost musí získat kontrolu nad softwarem a elektronikou a musí vyrobit řadu elektrických vozidel a baterií, aby mohla splňovat přísná pravidla snižující znečištění.
"Dohromady jde o pravděpodobně nejobtížnější výzvu, jaké kdy čelil," dodal Diess s tím, že jeho automobilka plánuje splnit přísnější emisní cíle a zároveň si udržet ziskové marže. musí snížit složitost, zvýšit produktivitu a snížit náklady, zejména v Německu, uvedl Diess.
sníží zdroje věnované palivovým článkům a rovněž sníží náklady své divize mobilních služeb MOIA. "Musíme snížit naši angažovanost a prodloužit ji do doby, než budou předpoklady pro lepší ziskovost," komentoval Diess.
se také musí více soustředit na zisk a méně na objemy, řekl. "Vezměte si například Bentley, 10 000 dodávek," řekl Diess. "Bylo by ještě působivější, kdybychom měli marži vyšší než nula. Abych byl naprosto upřímný, raději bych měl 5 000 dodávek a marži přes 20 %.“
Aby transformaci zvládl, musí se soustředit na své silné stránky a vzdát se všeho, co mu stojí v cestě zvyšování výkonu, řekl Diess.
Primární úpis akcií výrobce nákladních vozů Traton na burze byl jen prvním krokem restrukturalizace portfolia aktiv, řekl Diess. Probíhaly také rozhovory o nalezení nového vlastníka divizí Renk a Energy Solutions, řekl generální ředitel.
Zdroj: Reuters