Americká společnost , která provozuje stejnojmennou sociální síť, ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 29 procent na 7,85 miliardy dolarů (184 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Její tržby překonaly očekávání analytiků, protože nárůst využívání internetu v době koronavirové krize podpořil její příjmy z reklamy. Akcie v aftermarketu klesly o 2,6 %.
Celkové tržby společnosti, které z valné většiny tvoří právě příjmy z reklamy, se ve třetím čtvrtletí zvýšily na 21,47 miliardy dolarů ze 17,65 miliardy před rokem. Analytici je přitom podle agentury Reuters odhadovali pouze na 19,82 miliardy dolarů.
Nárůstu tržeb nezabránila ani skutečnost, že se v létě stal terčem bojkotu. Skupiny bojující za lidská práva vyzvaly velké podniky, aby na platformách společnosti neinzerovaly, dokud firma nezakročí proti šíření nenávistných projevů a dezinformací. Do bojkotu se zapojila řada významných podniků, například největší světový výrobce nealkoholických nápojů .
Facebook provozuje kromě stejnojmenné sociální sítě také aplikace WhatsApp, Instagram a Messenger.
(Zdroj: Facebook, čtk, Reuters)