Evropský nízkonákladový dopravce dostál svým slibům, když v tomto kvartálu zaknihoval mnohem nižší ztrátu, než v kvartálu předešlém (-23 mil. EUR proti -185 mil. EUR). Ta byla také nižší, než čekal trh a jeho konsensus -72 mil. EUR.
Volný cashflow se bohužel s hodnotou -550 mil. EUR trochu zhoršil, avšak můžou za to hlavně změny provozního kapitálu (lepší případ, než kdyby to byly vyšší provozní náklady). Spotřeba hotovosti tedy nyní vychází na 45 mil. EUR za týden. Stav hotovosti na rozvaze mezikvartálně nabobtnal díky úvěrům a upsanému kapitálu o dalších 600 mil. EUR na 4,5 mld. EUR.
Společnosti bohužel v rozletu zabránila druhá masivní vlna evropské koronavirové pandemie. Není jasné, jak moc je do svých výhledů management započítal, jelikož se státní lockdowny spouštěli pravděpodobně minimálně během psaní kvartální zprávy, když ne až po jejím dopsání. Nicméně, Ryanair ve svém výhledu předpokládá ve druhé polovině fiskálního roku vyšší ztráty než v polovině první (odpovídá konsensu) a za celý fiskální rok 38 mil. pasažérů (-75 % yoy).
Je zajímavé, že akcie Ryanair na poslední vlnu lockdownů zas tak moc nereagují. Rozdíl proti reakci na první vlnu je skutečně markantní. Je tady asi vidět důvěru investorů, že Ryanair tuto krizi nakonec přežije. Zajímavé je v tomto směru také srovnání s vývojem akcií tradičních dopravců jako nebo AirFrance-KLM.
Akcie Ryanair rostou po oznámení o 2 %.