Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Reuters: Apple chystá na rok 2024 výrobu automobilů

Reuters: Apple chystá na rok 2024 výrobu automobilů

22.12.2020 15:40
Autor: ČTK

Americká technologická společnost Apple pokročila při vývoji technologií pro samořízené vozy a v roce 2024 plánuje výrobu osobního automobilu, který by mohl využívat její vlastní průlomovou technologii bateriových článků. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací. Podle některých zdrojů by nicméně problémy spojené s pandemií covidu-19 mohly vést k odkladu zahájení produkce na rok 2025 či ještě na pozdější termín.

Společnost Apple, která je známá hlavně výrobou telefonů iPhone, tabletů iPad a počítačů Mac, začala pracovat na vlastním automobilu v roce 2014. Podle zdrojů už firma pokročila natolik, že nyní hodlá vytvořit vůz určený pro běžné spotřebitele. Takový záměr kontrastuje s dosavadním postupem konkurentů, jako je například společnost Waymo ze skupiny Alphabet, která staví robotické vozy k provozu taxislužeb.

Základem strategie Applu je podle dalšího zdroje nový návrh baterie, který by mohl radikálně snížit výrobní náklady a naopak zvýšit dojezdovou vzdálenost elektromobilů. Apple se nicméně k informacím agentury Reuters odmítl vyjádřit.

Výroba automobilu je z hlediska dodavatelského řetězce obtížná záležitost i pro Apple, který má rozsáhlé finanční zdroje a který vyrábí miliony elektronických produktů ročně ze součástek z celého světa. Společnosti Tesla podnikatele Elona Muska trvalo 17 let, než se jí podařilo dosahovat při výrobě elektromobilů udržitelného zisku, upozorňuje Reuters.

"Pokud je na světě nějaká společnost, která na to má zdroje, pak je to pravděpodobně Apple. Ale zároveň je třeba si uvědomit, že to není mobilní telefon," cituje Reuters nejmenovaný zdroj, který na projektu výroby automobilu pro Apple pracoval.

Zatím není jasné, kdo by automobily značky Apple vyráběl. Podle zdrojů však lze očekávat, že Apple tento úkol přenechá nějakému výrobnímu partnerovi. Jeden ze zdrojů rovněž upozornil na přetrvávající možnost, že Apple omezí svou pozornost pouze na autonomní systémy řízení, které by pak využívaly automobily tradičních značek.

Někteří investoři reagovali na informace o plánované výrobě automobilu pod značkou Apple spíše opatrně. "Pokud Apple vyvine nějaký pokročilý řídicí systém či bateriovou technologii, bylo by to podle mého názoru nejlepší využít prostřednictvím licenčního partnerství s existujícím výrobcem automobilů," uvedl Trip Miller z investiční firmy Gullane Capital Partners, která vlastní podíl v Applu.


Čtěte více:

O mastifech, selhání trhu a bublinách
21.12.2020 17:49
Tibetská doga, či tibetský mastiff je podle Wiki plemeno staré více ne...
El-Erian: Nesurfoval jsem na vlně likvidity, poučil jsem se
22.12.2020 10:59
Neustále se opakující cyklus restrikcí, slábnoucí ekonomiky a následné...
Evropská komise povolila spojení automobilek Fiat Chrysler a PSA
21.12.2020 13:15
Evropská komise (EK) dnes schválila spojení italsko-americké automobil...
Jay Leno: Němci Teslu neohrožují
22.12.2020 13:50
„Věřím v americký a asijský technologický pokrok, i když dříve jsme by...
WSJ: MGM chce za 5,5 miliardy USD prodat celé své filmové studio
22.12.2020 15:16
Společnost MGM Holdings, která je vlastníkem věhlasného a jednoho z ne...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
17.01.2022
17:41Když americké akcie, proč ne ostatní? Posledních deset let leccos osvětlí
17:09Růst evropských akcií se upevňuje, koruna začíná týden posílením  
16:37Credit Suisse má další problém: Předseda s rytířským titulem porušil covidová pravidla a končí. Jak levné jsou teď akcie?
16:09Sázejte proti technologiím a vítězům z expanze Fedu, radí stratég
15:49Diamanty jako vítěz covidkrize: Jednička De Beers chystá největší zdražení za několik let
15:01Renaultu loni třetím rokem klesl prodej. Zaměření na značky s vyšší hodnotou se ale vyplatilo
14:16Stabilita na trzích je základem nestability, připomínají ekonomové. Jaký je vztah mezi rizikem a růstem?
12:44Týdenní výhled: Výnosy zůstávají v centru pozornosti, Čína začala bojovat s omikronem  
10:42Čtvero nebo také jen dvojí zvyšování sazby v letošním roce, nechceme vyšokovat trhy, říká člen rady Fedu
10:40Úvod týdne bez Ameriky. Evropa pozitivní při smíšených zprávách  
10:35Padesát miliard bylo málo. Unilever neuspěl s návrhem převzít část GSK, teď se chce modernizovat
9:40Petr Dufek: Zdražování ve výrobě symbolicky zpomalilo, o zlevňování nemůže být ještě řeč
9:04Rozbřesk: Američané snášejí inflační vlnu hůře než Evropané
8:47Čínská ekonomika loni vzrostla o 8,1 %, tvrdí statistika. V posledním kvartále ji brzdil realitní trh
8:41Dnes se v USA neobchoduje, evropské futures míří do zeleného  
6:04Sbohem, stimuly. Kde škrty rozpočtu ohrožují růst ekonomiky
16.01.2022
16:02Mzdový vývoj není hrozbou pro budoucnost. Čím hlavně lákají firmy nové zaměstnance?
8:05Víkendář: Roach o čínské ideologii, americké nerovnováze mezi investicemi a úsporami a přicházejícím oslabování dolaru
15.01.2022
16:09Jak stabilizovat vládní finance evropských zemí? Možností je více
9:53Víkendář: Inflace, fiskální politika nahrazující tu monetární a neznámé příčiny hlubokých změn na trhu práce

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3:00Čína - HDP, y/y
3:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
3:00Čína - Průmyslová výroba, y/y
9:00CZ - PPI, y/y