Americká technologická společnost pokročila při vývoji technologií pro samořízené vozy a v roce 2024 plánuje výrobu osobního automobilu, který by mohl využívat její vlastní průlomovou technologii bateriových článků. Agentuře Reuters to řekly zdroje obeznámené se situací. Podle některých zdrojů by nicméně problémy spojené s pandemií covidu-19 mohly vést k odkladu zahájení produkce na rok 2025 či ještě na pozdější termín.
Společnost , která je známá hlavně výrobou telefonů iPhone, tabletů iPad a počítačů Mac, začala pracovat na vlastním automobilu v roce 2014. Podle zdrojů už firma pokročila natolik, že nyní hodlá vytvořit vůz určený pro běžné spotřebitele. Takový záměr kontrastuje s dosavadním postupem konkurentů, jako je například společnost Waymo ze skupiny Alphabet, která staví robotické vozy k provozu taxislužeb.
Základem strategie Applu je podle dalšího zdroje nový návrh baterie, který by mohl radikálně snížit výrobní náklady a naopak zvýšit dojezdovou vzdálenost elektromobilů. se nicméně k informacím agentury Reuters odmítl vyjádřit.
Výroba automobilu je z hlediska dodavatelského řetězce obtížná záležitost i pro , který má rozsáhlé finanční zdroje a který vyrábí miliony elektronických produktů ročně ze součástek z celého světa. Společnosti podnikatele Elona Muska trvalo 17 let, než se jí podařilo dosahovat při výrobě elektromobilů udržitelného zisku, upozorňuje Reuters.
"Pokud je na světě nějaká společnost, která na to má zdroje, pak je to pravděpodobně . Ale zároveň je třeba si uvědomit, že to není mobilní telefon," cituje Reuters nejmenovaný zdroj, který na projektu výroby automobilu pro pracoval.
Zatím není jasné, kdo by automobily značky vyráběl. Podle zdrojů však lze očekávat, že tento úkol přenechá nějakému výrobnímu partnerovi. Jeden ze zdrojů rovněž upozornil na přetrvávající možnost, že omezí svou pozornost pouze na autonomní systémy řízení, které by pak využívaly automobily tradičních značek.
Někteří investoři reagovali na informace o plánované výrobě automobilu pod značkou spíše opatrně. "Pokud vyvine nějaký pokročilý řídicí systém či bateriovou technologii, bylo by to podle mého názoru nejlepší využít prostřednictvím licenčního partnerství s existujícím výrobcem automobilů," uvedl Trip Miller z investiční firmy Gullane Capital Partners, která vlastní podíl v Applu.