Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi zvýšil čtvrtletní zisk o 71 procent na 1,45 miliardy dolarů (téměř 32 miliard Kč). Jeho tržby však zaostaly za očekáváním, protože nárůst internetového prodeje byl kompenzován poklesem tržeb v kamenných obchodech, napsala agentura Reuters. Akcie společnosti v aftermarketu po zveřejnění výsledků poklesly o necelá 4 %.
Celkové tržby se ve třetím finančním čtvrtletí, které skončilo 28. února, meziročně zvýšily o tři procenta na 10,36 miliardy dolarů. Analytici však v průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali výraznější nárůst, a to na 11,02 miliardy dolarů.
Na prodej v kamenných obchodech měl ve čtvrtletí negativní vliv vzestup počtu nových případů nákazy koronavirem v Kanadě a Evropě. Akcie podniku po zveřejnění hospodářských výsledků ztrácely zhruba čtyři procenta, napsala agentura Reuters.
"Naše tržby ve třetím čtvrtletí ovlivnila pandemie covidu-19, zejména v Severní Americe a regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika)," uvedla firma. Upozornila nicméně na silný růst v Číně.