Největší čínský internetový prodejce JD.com zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk o 227 procent na 3,6 miliardy jüanů. Růst segmentu internetového prodeje, který podpořila pandemie, zůstává na čínském trhu velmi silný. Podobně se dařilo i místním konkurentům, společnosti Pinduoduo a skupině Alibaba.

Populární značky jako , prodejce sportovního vybavení Decathlon a luxusní módní značky spustily v uplynulém čtvrtletí na portálu JD.com své vlajkové obchody. Internetový prodejce ale těží i z vlastní distribuční sítě, díky níž se drží i v menších městech.
Tržby za první tři měsíce letošního roku firma zvýšila o 39 procent na 203,2 miliardy jüanů (657,7 miliardy Kč). Překonaly tak odhady analytiků, kteří v anketě společností Refinitiv čekali v průměru tržby 191,8 miliardy jüanů.
Konkurenční internetový prodejce Alibaba v dubnu dostal rekordní pokutu 18 miliard jüanů od čínského státního úřadu pro regulaci trhu (SAMR) za zneužívání dominantního postavení na trhu a porušování antimonopolních pravidel. Společnost mimo jiné nutila prodejce, aby zboží prodávali pouze prostřednictvím jediné platformy, a nikoli prostřednictvím více internetových prodejců.
Regulační úřad SAMR posléze varoval přes 30 internetových společností, včetně JD.com, Tencentu, či ByteDance, aby přestaly používat zakázané praktiky. Internetovým společnostem nařídil, ať do měsíce provedou inspekci. Pohrozil přitom tvrdým trestem, jestliže i pak budou porušovat antimonopolní pravidla, která s ohledem na internetové platformy v Číně platí od února.
Akcie JD.com, které se obchodují ve Spojených státech, od pokutování Alibaby klesly zhruba o 13 procent. Společnost upustila také od primární veřejné nabídky akcií (IPO) své finančně technologické společnosti JD Digits, kterou chystala na burze v Šanghaji. Logistická divize JD.com se připravuje vstoupit na burzu v Hongkongu a očekává, že od investorů získá asi 3,4 miliardy dolarů (70,9 miliardy Kč).